هدف طرح آمایش آموزش عالی افزایش کیفیت است

دکتر محمد روشن روز گذشته، 30 تیر ماه، در دیدار اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با استاندار خراسان رضوی، از کارآمدی و قابلیت گسترش طرح شبکه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهش و فناوری خراسان رضوی در سطح کشور خبر داد و  اظهار کرد: بر اساس طرح آمایش، کشور به 10 منطقه آموزشی عالی تقسیم شده که عملا حوزه کاری استان‌هایی مانند خراسان که این شبکه را ایجاد کرده‌ است، گسترده‌تر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه تحقق توسعه متوازن از اهداف اصلی دولت است، اظهار کرد: هم‌افزایی مراکز آموزش عالی و شرکت‌های دانش‌بنیان برای تجهیز مراکز آزمایشگاهی ضروری است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه باید جوازهای کلان به امریه تبدیل شوند، ادامه داد: شرط لازم برای اینکه اقدامات عملی انجام شود، این است که جوازهای کلان به امریه تبدیل شوند. با وجود ظرفیت قانونی که برای توسعه دانش، فناوری و تحقیقات در کشور ایجاد شده است، اما این جوازها درحد رهنمودهای کلی و کلان باقی مانده است. بنابراین تا زمانی که جوازهای کلان به امریه تبدیل نشده و اجرایی نشود، نمی‌توان به نتیجه ملموسی دست یافت.

روشن در این خصوص افزود: در راستای تحقق این هدف می‌توان به اجرای طرح آمایش ملی سرزمینی در حوزه آموزش عالی به منظور دستیابی این مهم در سطح کشور اشاره کرد. این اقدام حرکت در مسیر توسعه علم و فناوری برای رسیدن به اهداف ایران 1404 را محقق می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی خراسان رضوی را دارای ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه دانشگاهی و آموزش عالی دانست و تصریح کرد: این استان در بسیاری از مباحث ملی در حوزه علم و فناوری پیشرو است. بنیاد حامیان دانشگاهی از ابتکارات دانشگاه فردوسی مشهد بود و شبکه دانشگاهی و مراکز آموزش عالی خراسان رضوی نیز از دیگر تلاش‌ها در این بخش بوده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا