رئیس دانشکده داروسازی زنجان در زمره دانشمندان برتر جهان قرار گرفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، این رتبه بندی براساس آخرین نتایج منتشرشده در ماه می سال 2016 میلادی از سوی نظام رتبه بندی(ESI ) (Essential Science Indications) توسط گروه علم سنجی مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده است.
انجام پژوهش های راهبردی، تعداد مقاله، تعداد ارجاعات جهانی به مقالات و داشتن مقالات کلیدی در سطح جهان از جمله معیارهای این رتبه بندی است. 
دکتر مهرداد حمیدی جزء پژوهشگران پیشرو در زمینه نانوفناوری دارویی در کشور به شمار می رود. 
وی در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان استادیار فارماسیوتیکس شروع به کار کرد و از همان ابتدا در زمینه نانوفناوری دارویی پژوهش های اصیل کاربردی را اجرا کرد. 
رئیس دانشکده داروسازی استان زنجان ازسال 1385 مسئولیت دانشکده داروسازی زنجان را برعهده داشته و عضو بورد نانوفناوری دارویی و عضو کمیته راهبردی شبکه نانوفناوری دارویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. 
وی همچنین به عنوان رئیس قطب نانو فناوری دارویی کشور مشغول به کار می باشد. 
تحقیقات دکتر حمیدی در دانشکده داروسازی زنجان بر روی استفاده از توانایی نانوفناوری در درمان تومورهای مغزی و نیز بیماری های مختلف عصبی- مغزی متمرکز است. 
تعداد زیادی مقاله تراز اول جهانی، کتب معتبر علمی در سطح جهان و ابداع نانوداروهای مختلف، رهاوردهای پژوهش این پژوهشگر جهانی است. 
وی پیش از این در ماه ژانویه 2015 میلادی از سوی نظام رتبه بندی دانشمندان جهان (ESI) که توسط گروه علم سنجی مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد جزء، 25 نفر از دانشمندان برجسته دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در زمره دانشمندان برتر جهان قرار گرفته بود. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا