پورشه خرق عادت می‌کند؛ ۹۱۱ کاررا با موتور توربو

همچنین استفاده از جعبه‌دنده‌ی دوکلاچه و فن‌آوری چهار محور محرک (all-wheel-drive) هم موجب نارضایتی طرفداران تعصبی پورشه‌ی ۹۱۱ شده است.

به‌تازگی شرکت خودروسازی آلمانی پورشه، تصمیم گرفته تا در مدل پایه‌ی سری ۹۱۱ از موتور توربوشارژ استفاده کند. البته ناگفته نماند که تا به امروز، شاهد عرضه‌ی چندین مدل از سری ۹۱۱ با موتور توربو مثل پورشه ۹۱۱ GT3 RS و ۹۱۱ Turbo بوده‌ایم؛ ولی این‌طور که به نظر می‌رسد، این شرکت آلمانی که تبحر خاصی هم در ساخت خودرو‌های اسپرت دارد؛ قصد عرضه مدل پایه و یا اصلی ۹۱۱ کاررا با موتور توربو را دارد.

1

بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشرشده، پورشه ۹۱۱ کاررا توربو، از یک موتور شش سیلندر خطی ۳ لیتری به همراه دو توربوشارژ بهره می‌برد؛ به‌طوری‌که توان خروجی این موتور به ۳۷۰ اسب بخار و گشتاور ۴۴۸ نیوتون‌متر می‌رسد. نکته‌ی قابل‌توجه در مورد این مدل، رعایت سنت قدیمی پورشه، یعنی استفاده از یک جعبه‌دنده‌ی هفت سرعته‌ی دستی است. گفتنی است که این بار خبری از فن‌آوری چهار محور محرک نیست و تنها چرخ‌های عقب، وظیفه‌ی به حرکت درآوردن خودرو را بر عهده‌دارند.

پس از بررسی‌های انجام‌شده توسط وب‌سایت معتبر «موتور ترند» (MotorTrend)، پورشه ۹۱۱ کاررا توربو ازنظر فنی عملکرد بسیار خوبی داشته است؛ به‌طوری‌که این خودرو تنها در ۳٫۹ ثانیه می‌تواند سرعت‌اش را از صفر به ۹۶ کیلومتر و در ۱۲٫۳ ثانیه به ۱۸۴ کیلومتر بر ساعت برساند.

حالا باید دید که طرفداران این خودرو محبوب، موتور توربو قدرتمندتر باکمی لگ (تاخیر) در عملکرد را می‌پسندند و یا همان موتور تنفس طبیعی سنتی خودشان با عملکرد روان و باکمی توان کمتر را از پورشه می‌خواهند.

 

منبع: digikala

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا