بودجه 1250 میلیارد ریالی پاسخگوی مشکلات سازمان محیط زیست نیست

محمد درویش در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: مهمترین چالش های زیست محیطی کنونی کشور شامل فرسایش خاک، کمبود آب و آلودگی هواست. 
وی بیان کرد: مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست کشور سه سال قبل طرح مبارزه با آلودگی هوا را به همراه روش ها و راهکارهای لازم در این زمینه به مجلس شورای اسلامی ارائه داده اند که در نوبت بررسی است.
درویش اظهار کرد: در صورت تصویب این طرح تکلیف 14 سازمان مرتبط با بحث آلودگی هوا مشخص می شود. 
وی بدون اشاره به تعداد اعضا، عنوان کرد: تعداد تشکل های زیست محیطی کشور از 412 مورد قبل از دولت یازدهم اکنون به 822 مورد رسیده است.
درویش اظهار داشت: این تعداد تشکل زیست محیطی با توجه به جمعیت بیش از 75 میلیون نفری کشور ناکافی است و باید بین 10 تا 20 برابر افزایش یابد.
مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: عملکرد و کیفیت اقدام های تشکل های مردم نهاد کشور نیز به مراتب مهمتر از تعداد آنها خواهد بود.
درویش از ایجاد 11 مدرسه طبیعت در شهرهای مختلف کشور خبر داد و گفت: این طرح یک ابتکار بین المللی است.
وی بیان کرد: مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست کشور درصدد ایجاد و راه اندازی 9 مدرسه طبیعت دیگر در شهرهای مختلف تا پایان امسال هستند.
درویش اظهار کرد: کودکان دارای سن 3 تا 12 سال می توانند در مدرسه طبیعت حضور یابند و تجربه های زیست محیطی به آنان آموزش داده می شود.
وی عنوان کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقده بین سازمان حفاظت محیط زیست کشور و وزارت آموزش و پرورش مدرسه طبیعت باید تا چند سال آینده در نظام آموزشی کشور گسترش یافته و فراگیر شود.
درویش ابراز داشت: مدرسه طبیعت در صورت گسترش در کشور می تواند در زمینه ارتقای سواد زیست محیطی قشرهای مختلف مردم و به ویژه خردسالان، کودکان و نوجوانان موثر باشد.
وی مهمترین اهداف سفر خود به کهگیلویه و بویراحمد را شامل شرکت در نشست اتاق فکر این استان برای بررسی و تعیین مسائل، مشکلات و چالش های زیست محیطی و ارائه راهکارهای لازم برای رفع آنها در سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به استان و دیدار با مسئولان و اعضای تشکل های زیست محیطی استان اعلام کرد. 
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا