گاز روسیه از اوکراین به اروپا صادر می شود

به گزارش سیناپرس، در پی وقوع جنگ بین روسیه و اوکراین، صادرات گاز روسیه به اروپا با مشکلاتی مواجه شده و در این میان دو کشور درگیر در این نبرد تلاش می کنند بحث صادرات گاز را جدای از مسائل نظامی محسوب کرده و گاز روسیه از طریق اوکراین به اروپا صادر شود.

یکی از نمایندگان گازپروم به خبرنگاران گفت: این شرکت از طریق اوکراین گاز خود را به قاره اروپا می فرستد. بر این اساس اعلام شد، گاز پروم حجمی معادل 42.6 میلیون مترمکعب گاز در روز را به سمت اروپا از طریق ایستگاه پمپاژ گاز Sudzha تامین می کند. این مدیر ارشد حوزه گاز روسیه افزود:درخواست پمپاژ حجم بیشتر گاز از طریق سوخرانوفکا توسط طرف اوکراینی رد شده است.

وی در ادامه توضیحاتش خاطر نشان کرد: شرکت گازپروم، گاز روسیه را برای ترانزیت از طریق خاک اوکراین در حجم فعلی تایید شده توسط طرف اوکراینی از طریق ایستگاه پمپاژ گاز Sudzha به میزان 42.6 میلیون متر مکعب تا ۱۱ دسامبر تامین می کند. بر این اساس و طبق امارهای رسمی اعلام شده، روز شنبه ۱۹ آذر حجم پمپاژ 42.4 میلیون مترمکعب بود.

به گزارش سیناپرس، پیش از این در وب سایت اپراتور سیستم انتقال گاز اوکراین  GTSOU  گزارش شده بود که ترانزیت گاز از طریق خاک اوکراین ممکن است در ۱۱ دسامبر حدود 42.4 میلیون متر مکعب باشد.

گفتنی است، پس از آسیب دیدگی نورد استریم، خط ترانزیت از طریق اوکراین تنها مسیر تامین گاز روسیه به کشورهای اروپای غربی و مرکزی است.

مترجم: ناصر پورقدیمی

منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا