رونمایی از نسل جدید چراغ های ال ای دی

به گزارش سیناپرس، شرکت خودروسازی پورشه از فناوری جدید چراغ‌ های جلو ال ای دی ماتریس HD را که قصد دارد در سال ۲۰۲۳ معرفی کند، رونمایی کرده و ادعا می ‌کنند که استانداردهای جدیدی را در عملکرد نور بالا بدون تابش نور ایجاد می ‌کند.

فناوری نسل جدید چراغ های ال ای دی که در ابتدا به‌ عنوان یک آپشن در پورشه کاین مدل ۲۰۲۳ و پورشه کاین کوپه عرضه شد، تفاوت قابل ‌توجهی با آنچه در مدل‌های فعلی پورشه استفاده می ‌شود، دارد. این نسل جدید چراغ ها با عملکرد پرتو بالا در حال حاضر توسط دو منبع نور جداگانه انجام می ‌شود.

بنجامین هومل، رئیس بخش ماژول‌ های روشنایی پورشه، در این رابطه می‌ گوید که این حرکت به دلیل تمایل به تاکید بیشتر بر استایل چهار نقطه ‌ای که در سال‌های اخیر به یکی از عناصر طراحی خودروساز آلمانی تبدیل شده است، انجام شده است.

برای این منظور، چراغ جلوی جدید از واحد تک نور بالا که در وسط چراغ جلو ماتریس ال ای دی موجود پورشه قرار دارد، صرف نظر می کند. این سیستم با دو واحد مجزا در نقاط پایینی هر چراغ جلو یا به طور کلی چهار واحد جایگزین شده است.

با ترکیب فناوری جدید HD LED که با مشارکت شرکت های Bosch، Infineon و Nichia توسعه یافته است، هر واحد با 8192 LED ترکیب شده است. این ترکیب ۳۲۷۶۸ پیکسلی شرایط لازم را برای عملکرد پرتو بالا فراهم می کند که با شدت حداکثر 300lx کار می کند.

در مقایسه، سیستم ماتریس LED تک واحدی موجود پورشه ۸۴ پیکسل در هر چراغ جلو یا ۱۶۸ پیکسل ترکیبی را ارائه می دهد.

هومل در این رابطه می گوید: راه‌ اندازی پرتو بلند دوقلو در مقایسه با واحد تک پرتو بالا که در حال حاضر استفاده می‌ شود، همگنی و عملکرد بیشتری را ارائه می ‌دهد. در این سیستم نوردهی جدید، امکان پرتاب نور بالا تا ۶۰۰ متر وجود دارد. اما این موضوع منحصرا در مورد یک محدوده خاص نیست بلکه شما به توزیع نور خوب در کل میدان دید نیاز دارید. به گزارش سیناپرس، ما برای حل مشکل فوق، با چهار منبع نور به این امر پرداخته ایم. روشنایی نواحی مرکزی و کناری را می توان به طور مداوم برای روشنایی بیشتر کنار جاده تنظیم کرد. به این ترتیب روشنایی بیشتر منجر به عملکرد بهتر نور می شود.

گفتنی است پیشرفتی که به پورشه اجازه داد عملکرد نور بالا چراغ جلو ال ای دی ماتریس HD جدید خود را در دو واحد مجزا بسته بندی کند، فناوری میکرو ال ای دی جدید است.  در این فناوری، هر ال ای دی  به ضخامت یک تار موی انسان توصیف شده است که به 8192 LED یا پیکسل های مجزا در هر یک از منابع نوری بسته بندی می شود.

به گزارش سیناپرس، از جمله عملکردهایی که توسط چراغ جلو ال ای دی ماتریس HD جدید ارائه می شود، نور بالا معمولی، نور بالا بدون تابش خیره کننده ، پرتو بالا تطبیقی بزرگراه، منطقه ایمنی پویا و کاهش تابش نور است.

پورشه همچنین چراغ جلوی جدید خود را طوری برنامه ریزی کرده است که انیمیشن خوش آمد گویی و خروج را ارائه دهد.

مترجم: ابراهیم خسروپرست

منبع: autocar

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا