چهار اپراتوربین المللی برای راه اندازی قطب ارتباطی درچابهارکمک می کنند

 محمدجواد آذری جهرمی روز سه شنبه در همایش مراکز تبادل محتوای اینترنت (CDN) و اشتراک گذاری ترافیک (Peering) خاطرنشان کرد: 4 اپراتور که به زودی مشخصات آنها اطلاع رسانی خواهد شد قرار است در راه اندازی مرکز اشتراک گذاری ترافیک (Peering) در چابهار همکاری داشته باشند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز به کار دو شرکت معتبر بین المللی در باره تولید محتوا در چابهار تا 2 ماه آینده خبر داد و گفت: اقدام های لازم در حال انجام است.
آذری جهرمی افزود: شبکه ملی اطلاعات، مطالبه شرکت های تولید محتوا است و باید تلاش کرد سرویس های ایرانی قدرت حضور در عرصه بین المللی داشته باشند.
این مقام مسوول نقش شرکت ارتباطات زیرساخت را نقشی طلایی در کیفیت ارزیابی کرد و گفت: مطالبه کاربران و تولیدکنندگان محتوا افزایش کیفیت است و در واقع قیمت، اولویت اول نیست.
آذری جهرمی با اشاره به راه اندازی چهار نقطه تبادل ترافیک اینترنتی در تهران، تبریز، شیراز و مشهد از اردیبهشت ماه تاکنون ، عنوان کرد: راه اندازی مراکز توزیع محتوا CDN افزایش تبادل ترافیک داخلی را به دنبال خواهد داشت که یکی از ملزومات شبکه ملی اطلاعات است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تعرفه گذاری تازه در بخش اینترنت اشاره کرد و گفت: کاربران اینترنت از اول مرداد ماه خدمات اینترنتی را با تعرفه های جدید دریافت خواهند کرد.
آذری جهرمی به برنامه های مد نظر برای افزایش کیفیت خدمات اینترنت اشاره کرد و یادآور شد: با وجود اینکه قرارداد منع افشای اطلاعات عملکردی اپراتورها را داریم، اما از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) درخواست کرده ایم اجازه انتشار اطلاعات ترافیکی شبکه اپراتورهای اینترنتی را به ما بدهد.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اضافه کرد: به این ترتیب می توانیم ماتریس ترافیکی را از وضعیت خدمات دهی اپراتورها منتشر کنیم تا وضعیت تاخیر در سرویس دهی، سایر پارامترهای شبکه آنها برای کاربران مشخص شود و به این ترتیب همه کاربران می توانند با مشاهده میزان ترافیک، اختلال و قطعی و نیز تاخیر سرویس، اپراتور مورد نظر خود را انتخاب کنند.
آذری جهرمی خاطرنشان کرد: علاوه بر انتشار لینک پارامترهای شبکه اپراتورها، قصد داریم گزارش پرداخت جریمه از سوی سرویس دهندگان اینترنت را نیز به صورت زنده منتشر کرده تا همه اطلاعات خدمات دهی این اپراتورها قابل مشاهده باشد.
به گزارش ایرنا، پیش از این محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ایرنا گفته بود، اکنون تولید محتوا، نرم افزار (اپلیکیشن) و خدمات در قالب شبکه ملی اطلاعات مورد توجه قرار گرفته و اقدام های مناسبی برای تولید محتوای فاخر در شبکه ملی اطلاعات انجام شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا