آغاز ثبت نام اولین مسابقه دانشجویی طراحی و ساخت موتورهای توربینی

اولین دوره مسابقه طراحی و ساخت موتور توربینی با تلاش این دانشگاه و با همکاری شرکت سمت (ساخت موتورهای توربینی)، پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود.

این مسابقه با هدف توسعه فناوری های زیرساختی برای رسیدن به فناوری طراحی و ساخت موتور توربینی، شناخت استعدادهای برتر و ایجاد جریان دانشجویی برای حل مسائل فناورانه مربوطه تدارک یافته است.
رقابتهای این رویداد دانشجویی در سه محور اصلی طراحی و ساخت موتورهای میکروجت، ارتقای فنی موتورهای مینی جت و طراحی و ساخت قطعات موتورهای توربینی و تحت نظارت سازمان های حامی صورت می گیرد.
این رویداد ضمن رفع نیاز کشور در حوزه موتورهای توربینی با پرورش مهندسان طراح در کشور و نیز رفع نیازهای فناورانه ی این حوزه می تواند در راستای رفع نیازهای سایر بخش های صنعت کشور، موثر واقع شود.
رویداد فانوس دارای سه مرحله است که طی آن، ابتدا در یک دوره 2 ماهه طراحی اولیه، تیم ها در کنار مشاوران و مربیان متخصص آموزش های لازم را می بینند و سپس طرح ها مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
طرح های برتر طی دوران طراحی مفهومی که حدود 6 ماه است مورد حمایت قرار خواهند گرفت و در مراحل بعد، از طراحی های مفهومی مناسب به منظور ساخت نمونه اولیه و سپس فروش آن پشتیبانی های حداکثری به عمل خواهد آمد.
این دوره از تاریخ چهارم مرداد ماه آغاز می شود و علاقمندان می توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی www.Fanooschallenge.ir مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا