شنل هری پاتر اختراع شد

به گزارش سیناپرس، یک تیم پژوهشی متشکل از چندین دانشجوی چینی توانستند کتی با ظاهر ساده و کم هزینه اختراع کنند که می تواند بدن انسان را در روز یا شب از دوربین های امنیتی تحت نظارت هوش مصنوعی پنهان کند.

به گفته این تیم تحقیقاتی، این کت با نام InvisDefense را می توان با چشم انسان دید، اما به شکلی ساخته شده است که دوربین ها را در روز کور کرده و سیگنال های گرمای غیر معمول را در شب ارسال می کند. گفتنی است که اختراع این شنل نامرئی در مسابقه کارهای خلاقانه که توسط شرکت فناوری هواوی چین برگزار شد، جایزه اول را کسب کرد.

این پروژه توسط پروفسور وانگ ژنگ (Wang Zheng) از دانشکده علوم کامپیوتر در دانشگاه ووهان نظارت شد و این اختراع توسط یک موسسه آکادمیک برتر در زمینه هوش مصنوعی، پذیرفته شد.

وانگ در این باره گفت: امروزه، بسیاری از دستگاه‌های نظارتی می‌ توانند بدن انسان را شناسایی کنند. دوربین های موجود در خیابان ها دارای عملکردهای تشخیص عابران پیاده هستند و خودروهای هوشمند می توانند عابران پیاده، جاده ها و موانع را شناسایی کنند. کت InvisDefense به دوربین اجازه می دهد تصویر شخص را بگیرد، اما نمی تواند تشخیص دهد که شما انسان هستید یا موجود دیگر.

او در ادامه افزود: در طول روز، دوربین ها اغلب بدن انسان را از طریق تشخیص حرکت و خطوط بدن شناسایی می کنند. InvisDefense با داشتن یک الگوی استتار ویژه طراحی شده روی سطح خود، می تواند با الگوریتم تشخیص بینایی تداخل داشته باشد و به طور موثر دوربین را کور کند، بنابراین دوربین نمی تواند شخص پوشنده کت را به عنوان یک انسان نشخص شناسایی کند.

به گفته پروفسور وانگ، دوربین ها در شب بدن انسان را از طریق تصویربرداری حرارتی مادون قرمز ردیابی می کند. ماژول های کنترل دما با شکل نامنظم که روی سطح داخلی InvisDefense قرار گرفته اند، یک الگوی دمایی غیرعادی ایجاد می کنند که دوربین مادون قرمز را گیج می کند. وی همچنین گفت: سخت‌ترین بخش، تعادل الگوی استتار است. به طور سنتی، محققان پیشتر از تصاویر روشن برای تداخل در بینایی دوربین استفاده می‌ کردند اما ما کمتر از الگوریتم‌ هایی که می ‌توانند دید کامپیوتر را غیرفعال کنند، استفاده می ‌کنیم.

یکی دیگر از مزایای InvisDefense هزینه کم بودن آن است. چاپ این الگو روی یک سطح نسبتاً ارزان انجام شده و تنها چهار ماژول کنترل دما برای کور کردن دوربین مادون قرمز مورد نیاز است. وانگ همچنین گفت: هزینه یک مجموعه کامل InvisDefense کمتر از ۷۰ دلار آمریکا است.

به گزارش سیناپرس، این اولین محصول در صنعت است که می تواند از تشخیص عابر پیاده جلوگیری کند و باعث ایجاد سوء ظن نمی شود. از طریق آزمایش ها، دقت تشخیص عابر پیاده را می توان تا ۵۷ درصد کاهش داد که این میزان در آینده می تواند حتی بیشتر شود.

وانگ در خاتمه گفت: نتایج تحقیقات ثابت می ‌کند که هنوز در فناوری هوش مصنوعی فعلی و فناوری تشخیص رایانه، حفره‌ها و نقاط ضعف زیادی وجود دارد که محققان می ‌توانند از این الگوریتم‌ ها برای بهبود مدل‌ های فعلی استفاده کنند. InvisDefense همچنین ممکن است در نبرد علیه هواپیماهای بدون سرنشین یا رویارویی انسان و ماشین در میدان نبرد مورد استفاده قرار گیرد.

مترجم: مهدی فلاحی پناه

منبع: scmp

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا