داوطلبان عامل انسجام اجتماعی هستند

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت: داوطبان عامل انسجام اجتماعی هستند و در طرح شهید سلیمانی در تمام شهرها و استان ها کارستان کردند.

دکتر فرشید رضایی در مراسم روز جهانی داوطلبان در ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وقتی یک بحران بزرگ پیش می آید یکی از نگرانی های هر سیستمی از هم پاشیدن برنامه ها و تاب آوری اش است. نظام سلامت هم مثل تمام سیستم های اجرایی، تحقیقی و آموزشی نگران است که آیا می تواند به خوبی خدمت ارائه کند یا خیر؟ اینجاست که ارزش کار داوطلبان مشخص می شود. 

وی افزود: داوطلبان از جنس مردم، الگوی سلامت و اهل فداکاری و ایثار هستند. دلایل زیادی دارد که یک نفر باید داوطلب شود. ما انسان ها با یکسری هورمون ها زنده هستیم. اکسی توسین هورمن عشق و اجتماعی بودن است. هر وقت احساس کردید غمگین هستید به یک انسان، یک حیوان، یک گیاه کمک کنید. 

آموزش همسان، بهترین نوع آموزش

وی ادامه داد: تاثیر متقابل هورمون ها  و رفتار بر یکدیگر ثابت شده است. داوطلب اولین سودی که از داوطلبی می برد، سالم بودن جسم خودش در اثر ترشح اکسی توسین خواهد بود. داوطلب می آموزد و می آموزاند. بهترین راه یاد گرفتن یاد دادن است. بهترین راه یاد دادن هم آموزش همسان است. وقتی یک داوطلب مطالبی را به قشر خود می آموزد بسیار اثر متفاوتی خواهد داشت. 

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: در نظام سلامت ریشه داوطلبی چند ده سال است در برنامه شبکه مراقبت های اولیه بهداشتی وجود دارد. در فرهنگ چند هزارساله ایران نیز داوطلبی وجود داشت است. 

داوطلبان عامل انسجام اجتماعی 

رضایی با بیان این که داوطلب به عنوان باغبان وقتی گل می کارد خودش اولین سود را از فضای عطرآگین اطراف خود می برد، بیان کرد: نه تنها نظام سلامت مدیون داوطلبان است بلکه داوطلبان در هر رشته ای که باشند تمام سیستم های دولتی در جهان مدیون حضور آنهاست. داوطلبان وسیله کلیدی انسجام اجتماعی اند. شعار Solodarity «اتحاد و همبستگی» به همین مناسبت امسال برای داوطلبان انتخاب شده است.

وی در پایان از تلاش های بی شائبه داوطلبان سلامت کل کشور در تمام عرصه ها قدردانی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا