شناسایی و رفع آلاینده‌های آب با تولید نانو کامپوزیت پلیمری

دکتر زنده دل، مجری این طرح در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری سینا درباره اهمیت اجرای این طرح گفت:هم اکنون پساب کارخانه های صنعتی مانند فاضلاب‌های شهری به دلیل وجود نمک‌های سمی فلزات سنگین و ترکیبات آلی نفتی همچون MTBE (از آلاینده‌های مهم آب)، اثرهای زیانباری بر سلامت انسان و محیط زیست وارد می کنند.

وی افزود: این سموم در هوای تنفسی، آب آشامیدنی و حتی لباس‌ها وجود دارند. فلزات سنگین پس از ورود به بدن، دیگر از بدن دفع نشده و موجب بروز بیماری هایی نظیر اختلالات عصبی( آلزایمر، افسردگی)، انواع سرطان ها و اختلالات تنفسی و قلبی شده و به کبد و کلیه و قلب، ناباروری، کم خونی و…. آسیب زده و حتی منجر به مرگ افراد می شود. ما برای برطرف کردن چنین مشکلی این محصول را تولید کردیم.

وی درباره این محصول گفت: این محصول یک نانو کامپوزیتی پلیمری است که زئولیت‌های طبیعی و سنتزی در آن جاگذاری شده است.

زنده دل درباره وجه تمایز این محصول نسبت به سایر نمونه های مشابه خارجی و داخلی افزود: این محصول در مقایسه با رزین های تبادل یونی مورد استفاده در صنایع، استحکام و توانایی احیا( تا بیشتر از 10 برابر) و جذب فلزات(بیش از 99 درصد) بیشتر و ظرفیت بالاتری دارد.

وی اظهار کرد: همچنین استفاده از این محصول از نظر صنعتی و اقتصادی مقرون به صرفه تر است و به خوبی می تواند آلودگی ها، یون‌های مضر آب و همچنین آلاینده های آلی نفتی مانندMTBE را شناسایی وجذب کند.

وی تصریح کرد: هم اکنون استفاده از نانو کامپوزیت رزینی در سختی گیرها، تصفیه و بستر بندی آب قالیشویی ها و کارواش ها، حذف فلزات سنگین به صورت انتخابی از فاضلاب‌های آزمایشگاهی و صنعتی و حذف انتخابی رنگدانه‌ها و آلاینده های آلی مانند MTBE و فاضلاب های صنعتی از جمله فعالیت های انجام شده ما با این محصول تولیدی است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا