اتوماسیون لزوما باعث افزایش بیکاری نمی‌شود

این شرکت از ۱۳۸ مدیر عامل در آمریکا نظرسنجی کرد و ۹۵ درصد آنها نوید افزایش نیروی کار را دادند. ۵۵ درصد از آنها انتظار دارند که تعداد نیروی انسانی حداقل ۶ درصد افزایش یابد. این در حالی است که ماشین‌ها هم در این شرکت‌ها مسوولیت‌هایی را به عهده می‌گیرند.
 
این افزایش شغل‌های مرتبط با تکنولوژی شاید از همیشه بیشتر باشد، اما بعضی از موقعیت‌های شغلی را اتوماسیون و سیستم‌های یادگیری ماشینی پر می‌کنند. حدود سه چهارم مدیران عامل پیش‌بینی می‌کنند که اتوماسیون و ابزارهای یادگیری ماشینی جای حداقل ۵ درصد از نیروی کار واحدهای فروش، بازاریابی، تکنولوژی و تولید را بگیرند.
 
در گزارش KPMG نوشته شده: “اکثر شرکت‌های فعال در تکنولوژی می‌خواهند طی سه سال آینده نیروی کار انسانی‌شان را حداقل ۶ درصد افزایش دهند، در عین حال سیستم‌های شناختی هم اضافه می‌کنند تا طبقه‌ی جدیدی از نیروی کار دیجیتال را ایجاد کنند که می‌توانند مهارت و تخصص انسان را افزایش دهند.”
 
«باب ملک» (Bob Melk)، رییس شرکت کاریابی «دایس» (Dice) می‌گوید مهندسان نرم‌افزار از تغییر رویه به سمت اتوماسیون نیروی کار و یادگیری ماشینی سود می‌برند. او می‌گوید: “فرصت‌های کاری زیادی برای مهندسان نرم‌افزار، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار افزایش می‌یابد.”
 
 
منبع:digikala
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا