ادامه استفاده از استفاده از سیستم های رادار به جای لایدار در تسلا

ماسک در صفحه‌ی توییترش توضیح داد که رادار می‌تواند با انجام مکرر اندازه‌گیری‌ها هنگام حرکت خودرو یک نقشه سه بعدی تهیه کند و هر بار یک زاویه‌ی دید متفاوت به دست بیاورد. تکنولوژی لایدار که در خودروهای گوگل به کار می‌رود، این کار را با اسکن کردن چراغ مخصوص لیزر انجام می‌دهد.
 
بسیاری از شرکت‌های خودروسازی بزرگ کار با لایدار را آغاز کرده‌اند، چون این تکنولوژی رفته رفته ارزان‌تر می‌شود. با اینکه تسلا اخیر گزارش داده که لایدار را آزمایش می‌کند، اما همچنان از سیستم‌های رادار استفاده می‌کند.
 
لایدار دقت بسیار بیشتری از رادار دارد، اما در هوای بارانی، برفی یا مه‌آلود نمی‌تواند به خوبی رادار ببیند. همچنین تجهیزات آن بسیار هویدا و چشمگیر هستند (مثلا لایدار خودروهای گوگل روی سقف آنها نصب شده). البته احتمالا در آینده تجهیزات این فناوری در پکیج‌هایی ارایه می‌شوند که بتوان آنها را به جای سقف خودرو، در گوشه‌ای از آن پنهان کرد.
 
اکثر شرکت‌های خودروسازی بزرگ معتقدند که رانندگی کاملا خودکار به حسگرهای مختلف و مکمل زیادی نیاز دارد. هر یک از این حسگرها به عنوان حسگر مکمل عمل کرده و تمام نقاط کور را پوشش می‌دهند.
 
البته مهم‌ترین و تواناترین عامل پشتیبان و مکمل انسان پشت فرمان است، مشروط به اینکه او به جاده توجه داشته باشد. اما با توجه به تصادف مرگبار یک خودروی تسلا مدل S که اخیرا اتفاق افتاده، اگر انسان نسبت به امور رانندگی بی‌خیال باشد، نمی‌تواند نقش پشتیبان را داشته باشد.
 
 
منبع :digikala
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا