ارتقای جامعه با ایجاد شرکت های دانش بنیان در بخش های مختلف

استاندار فارس گفت: در هر بخشی می توان شرکت های دانش بنیاد ایجاد کرد تا این شرکت ها بتوانند ارتقای جامعه را موجب شوند.

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه در دیدار حضوری با کارکنان اداره کل آموزش و پرورش و به صورت برخط با روسا و اعضای شورای معاونین و مدیران مدارس سراسر استان با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا  به خصوص  شهدای دانش آموز، اظهار کرد: جامعه فرهنگیان ما آنقدر وسیع است که تمام جامعه را فرا می گیرد بنابراین هر کاری در آموزش و پرورش انجا م شود تمام جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: تلاش آموزش و پرورش در دوران کرونا و فرآیند بازگشت به آموزش های حضوری که به سختی انجام شد فراموش نخواهد شد.

ایمانیه تصریح کرد: شرایط امروز شبیه جنگ احزاب در صدر اسلام است در آن برهه حساس شجاعت حضرت علی علیه السلام پیروزی اسلام را رقم زد، در شرایط امروز نیز با زیرکی و ذکاوت مردم و رهنمود های  داعیانه رهبر معظم انقلاب دشمنان شکست خوردند.

وی ادامه داد: بی شک دشمن دست بر نمی دارد و دائما از راهی جدید و با ترفندی نو وارد می شود در جنگ 8 ساله همه ابرقدرت ها یک جا تلاش کردند اما شکست خوردند.

استاندار فارس، خاطرنشان کرد: از برکات سختی های دو سه ماه اخیر این بود که مسئولین بیش از پیش متوجه اهمیت فعالیت های فرهنگی  شدند  بنابراین چنان که در بحث عمرانی استان ما تلاش می کند در سطح کشور پیشرو باشد در حوزه فرهنگی  نیز باید پیشرو باشد باید دید در ساخت انسان و اندیشه چقدر هزینه کرده ایم عقل ومنطق میگوید پیشگیری برتر از درمان است.

وی ادامه داد: همانطور که در استانداری یک روز برای امور عمرانی تخصیص دادیم یک روز هم به فرهنگ و امور تربیتی تخصیص خواهیم داد و امور مدارس،  دانشگاه ها، مساجد، کانون ها و …، بررسی خواهیم کرد.

استاندار فارس گفت: ایده های خوبی در دانش آموزان وجود دارد از برخی غفلت هایی که صورت گرفته باید درس بگیریم و برای انجام امور فرهنگی در جامعه تلاش کنیم.

وی بر روشنگری افراد جامعه تاکید و اضافه کرد: فراتر از آن چه در بخشنامه ها آمده است عمل کنید و در بحث توسعه مهارت ها،  از هیچ تلاشی دریغ نکنید زیرا توسعه مهارت ها به امر اشتغال و ترغیب جوانان به تشکیل خانواده  منجر می شود.

ایمانیه اذعان کرد: بسیاری از جوانان ما مستعد و فارغ التحصیل  مدارس مهمی هستند لذا ما باید کمک کنیم کارگاه های تولیدی راه بیندازند.

وی بر تقویت بنیه اعتقادی و هویت ملی  در افراد تاکید و عنوان کرد: کمبود فضاهای آموزشی، تجهیزات، امکانات و …، موضوعی است که وجود دارد نباید نشست تا همه امکانات مهبا شود و بعد شروع کاری کرد.

استاندار فارس اظهار کرد: اگر بخواهیم استان را از مشکلات سخت افزاری نجات دهیم باید همه ما  در نهضت مولد سازی تلاش کنیم. لذا در آمد ناشی از فروش املک در خود محل هزینه می شود. ضروری است آموزش و پرورش املاک مازاد را به فروش برساند  و مشکل  کمبود فضاهای آموزشی را حل کند و مولدسازی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان، محلی است برای انسان سازی و تربیت نیروی مورد نیاز، بنابراین نیازمند رسیدگی به مشکلات این دانشگاه هستیم.  ساختمان جدیدی برای دانشگاه فرهنگیان ساخته خواهد شد. تا دانشجو معلمان در محلی شایسته، تحصیل کنند.

ایمانیه افزود: در هر بخشی می توان شرکت های دانش بنیاد ایجاد کرد تا این شرکت ها بتوانند ارتقای جامعه را موجب شوند.

وی عنوان کرد: از تلاش های آموزش و پرورش در توجه به بیانیه گام دوم انقلاب تقدیر می کنم تلاش این نهاد باعث شده تا فارس به عنوان استان برتر در اجرای بیانیه  گام دوم انقلاب در سطح کشور معرفی شود و پیشگام است مهم باشد.

استاندار فارس از برگزاری اردوهای پیشرفت استقبال و خاطرنشان کرد: از برگزاری اردوها حمایت می کنیم اردوهای راهیان نور بسیار واجب است که انجام شود چهار  اردوهای  جهادی، زیارتی، پیشرفت و راهیان نور باید توسعه یابد و استانداری نیز همکاری می کند.

وی ادامه داد: در بحث پزشکی در بخش هایی در جهان  برتر دنیا هستیم. جامعه باید و این دستاوردها مطلع شود تا اثر سیاه نمایی ها کاهش یابد. ما فریب دشمنان را نخواهیم خورد آمریکا  افغانستان را نابود کرد فکر کردند آمریکا بیاید افغانستان آنجا  گلستان می شود اما تنها مزارع کشت تریاک افزایش یافت.

ایمانیه تصریح کرد: استعدادهای خوبی در استان وجود دارد در راستای تسهیل در زیارت زائرسرایی در مشهد در حال ساخت داریم به اردوهها کمک خواهیم کرد تااردوهای جهادی را برای دانش آموزان راه اندازی کنید.

وی بر بهره مندی از ظرفیت تشکل های دانش آموزی تاکید و ادامه داد: هر چه امکان دارد در برپایی نماز تلاش کنید نماز زندگی را بیمه می کند اگر می خواهید عاقبت به خیری فرزندانتان را داشته باشید به نماز اهمیت دهید.

ایمانیه اظهار کرد: در هرجا و مکانی، نماز را اقامه کنید ،  همه دست در دست هم بدهید و تلاش کنید تا دشمن شکست بخورد.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا