تصاویر ماهواره‌ای رصد پهنه‌های آبی را مدیریت و بهینه‌تر کرد

وب سرویس ایرانی پایش پهنه‌های آبی با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای اطلاعات به‌ روزی را از دریاچه‌ها، سدها، ذخایر آب رودخانه‌ها، تالاب‌ها و سایر پهنه‌های آبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این اطلاعات برای آگاهی‌رسانی به شهروندان و کمک در فرآیند تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای سازمان‌های دولتی، پارک‌های ملی و فعالان اقتصادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سامانه پایش پهنه‌های آبی پایاب محصولی است که توسط شرکت ایده مکان بنیان توانا و با حمایت این معاونت تولید شده است.

دستگاه های دولتی، خصوصی، شهروندان، پارک‌های ملی و فعالان اقتصادی مهم‌ترین کاربران استفاده از این محصول ایران‌ساخت هستند. پهنه‌های آبی بدون شک از مهم‌ترین زیست‌بوم‌های طبیعی زمین است. بنابراین پایش و نظارت بر سلامت آن‌ها، یکی از اولویت‌های اصلی مدیران ارشد منابع طبیعی هر کشوری محسوب می‌شود.

پایش مستمر پهنه‌های آبی با روش‌های متداول و سنتی، امری دشوار و هزینه‌بر است؛ از طرفی به‌ کارگیری فناوری‌های نوین مانند تصاویر ماهواره‌ای و سنجش از دور در بسیاری از کاربردها مفید، سریع و کم‌هزینه‌تر است و می تواند مدیریت این پهنه های ارزشمند و منبع کاربردی و حیاتی در زندگی مردم را بهینه تر و کارآمدتر کند.

یکی از مهم‌ترین کاربردهای تصاویر سنجش از دور، پایش کمی و کیفی پهنه‌های آبی است. این محصول نیز با استفاده از همین فناوری کاربردی شده و در اختیار متقاضایان قرار گرفته است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا