اجرای ۲۵ پروژه برای تکمیل زنجیره تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با تاکید بر ظرفیت زیست بوم فناوری و نوآوری اقدام به تعریف ۲۵ پروژه تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی کرده است.

یکی از حوزه‌های فناورانه‌ای که در کشور سالیانه بخش ویژه ای از خروج ارز را به خود اختصاص می دهد؛ واردات تجهیزات و ملزومات راهبردی و حیاتی پزشکی است.

تجهیزاتی که در تشخیص، پیشگیری، پایش، درمان یا کاهش بیماری، تسکین، جبران یا به تعویق انداختن صدمه یا معلولیت، تمیز یا ضدعفونی کردن وسایل و محیط برای اهداف پزشکی و غیره کاربرد دارند و به عنوان ابزاری کارآمد در تامین سلامت کارکنان حوزه سلامت و بیماران محسوب می شوند.

این تجهیزات بازار وارداتی بزرگی را به خود اختصاص داده‌اند؛ این در حالی است که طی چند سال اخیر متخصصان ایرانی، توانمندی و دانش ویژه و قابل توجه خود در تولید باکیفیت این محصولات را به اثبات رسانده‌اند. بر همین مبنا ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با تاکید بر ظرفیت زیست بوم فناوری و نوآوری اقدام به تعریف ۲۵ پروژه تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی کرده است.

«۶ پروژه تولید دستگاه‌های تصویربرداری»، «۱ پروژه تولید استنت قلب و عروق»، «۱۰ پروژه مواد اولیه خط تولید تجهیزات پزشکی»، «۴ پروژه تولید دستگاه قند خون و نوار تست قند خون» و «۴ پروژه برای تولید زیست مواد» پروژه هایی است که قرار است ارزش افزوده بالایی در کشور ایجاد کرده و به اشتغالزایی کمک کند.

ارتباط مستقیم پیشگیری، تشخیص، درمان و پایش بیماری ها با تجهیزات و ملزومات پزشکی و نقش آن در سلامت و حفظ جان بیماران و کاربران و به منظور صیانت از جان و مال بیمار، مُهر تاییدی بر اجرای چنین طرح هایی در سطح ملی است تا تجهیزاتی باکیفیت، ایمن، سالم، اصیل، اثربخش، در دسترس و با قیمت مناسب به دست جامعه هدف برسد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا