خودروی خودران قاتل به روزرسانی شد

 شرکت تسلا موتورز که در رأس آن الون ماسک، مالک ثروتمند شرکت اسپیس ایکس قرار دارد در پیام توئیتری جدید خود اعلام کرد که مهندسانش مشغول انجام اصلاحاتی در سیستم راداری خودروی خودران این شرکت بوده اند.این اصلاحات پس از آن صورت گرفت که یک دستگاه خودروی خودران شرکت تسلا موتورز به واسطه عمل نکردن سیستم دوربین آن با یک تریلر برخورد کرد که در نتیجه آن یک تن کشته شد.

حالا الون ماسک امیدوار است با تغییراتی که در ساختار راداری این خودرو ایجاد کرده آن را بار دیگر در یک آزمایش جدی محک بزند.هدایتگر خودکار این نوع خودروها از دوربینها، رادار و رایانه های مختلفی برای تشخیص اشیا و موانع مختلف استفاده می کند و به محض نزدیک شدن به آنها به طور خودکار ترمز می کند.

اما در حادثه ای که طی آن یک نفر کشته شد دوربینهای نصب شده در خودروی مدل Tesla Model S به درستی عمل نکردند که علت آن نیز در نوع خود عجیب بوده است. شرکت تسلا اعلام کرده که سیستم هدایتگر خودکار خودرو در تشخیص سمت سفیدرنگ تریلی در زیر نور خورشید ناتوان بوده و به همین دلیل خودرو با آن برخورد مرگباری داشته است.به گزارش مهر، حالا همه منتظر آزمایش بعدی این خودرو هستند تا بدین ترتیب نگرانی های مربوط به نقص فنی آن برطرف شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا