استفاده از حیوانات جاسوس توسط اسرائیل

به گزارش سیناپرس، چندی پیش مقامات  فلسطینی خبر از شناسایی یک دلفین قاتل دادند که توسط اسرائیل به کمک علم ژنتیک ساخته شده بود. تاکنون گزارش های عجیب و ترسناکی در رابطه با تولید و دستکاری ژنتیکی جانوران ثبت شده است که توسط اسرائیل انجام می شود.

مقامات فلسطینی معتقدند: تعداد زیادی از حیوانات از جمله کوسه های قاتل اصلاح شده ژنتیکی، مارمولک های آلوده به رادیواکتیو و پرندگان جاسوی توسط دولت اسرائیل به کار گرفته می شوند.

در ماه ژانویه،گروه فلسطینی حماس، ادعا کرد که دلفینی را کشف کرده‌ اند که اسرائیل برای شکار اعضای نیروهای دریایی  آن ها از آن استفاده می ‌کرد.موارد این چنینی که خبر از حضور حیوانات ویژه در جنگ ها می دهند بی سابقه نیستند، در سال ۲۰۱۶، ساکنان یکی از شهرهای لبنان یک کرکس را که یک دستگاه ردیاب اسرائیلی به وی وصل بود، شکار کردند.

امروزه بسیاری از مقامات فلسطینی معتقد است که نیروهای دفاعی اسرائیل، تعداد زیادی از حیوانات را آموزش می دهند. البته در مورد ان کرکس، دولت اسرائیل مدعی شد که این پرنده برای تحقیقات علمی و نه جاسوسی مورد استفاده قرار داشت.

به گزارش سیناپرس، در سال ۲۰۱۲ نیز یک عقاب جاسوس اسرائیلی در سودان دستگیر شده و در زمستان همان سال و پس از کشته شدن یک زن سالخورده توسط کوسه در تفرجگاه شرم الشیخ مصر، یک مقام مصری مدعی شد که کوسه های تحت کنترل اسرائیل به دریای سرخ فرستاده شدند تا به مردم حمله کرده و گردشگری این کشور را از بین ببرند.

گفتنی است تاکنون این موضوع به طور قطعی ثابت نشده است اما شواهد و گزارش های متعددی نشان دهنده استفاده رژیم صهیونیستی از حیوانات مختلف برای جاسوسی و اهداف نظامی است. رفتاری که با کنوانسیون های بین المللی و اصول اخلاقی در تضاد بوده و در جامعه جهانی پذیرفته نمی شود.

مترجم: نعیم شهسواری

منبع: dailystar

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا