روسیه در آمریکای جنوبی نیروگاه اتمی می سازد

به گزارش سیناپرس، روسیه در راستای توسعه همکاری های اتمی خود با کشورهای جهان، پس انعقاد قرارداد ساخت دو نیروگاه در مصر، چشم به بازارهای آمریکای جنوبی دوخته و در حال مذاکره با هیئت هایی از بولیوی، نیکاراگوئه، کوبا و آرژانتین است.

روز گذشته مجمع بین المللی اتم اکسپوی ۲۰۲۲ (Atomexpo-2022) در شهر  سوچی به میزبانی روسیه آغاز به کار کرد. در این مجمع، کارشناسان برجسته ای از بیش از ۵۰ کشور در پارک علم و هنر  سوچی گرد هم آمده و در رابطه با موضعات مربوط به انرژی اتمی و آینده آن بحث و تبادل نظر می کنند.

 در این راستا ایوان دیبوف، رئیس مرکز منطقه ای روس اتم در آمریکای لاتین گفت: شرکت دولتی هسته ای روسیه برنامه های جدی برای توسعه همکاری با کشورهای آمریکای لاتین به منظور ساخت نیروگاه و توسعه انرژی هسته ای در این کشورها دارد.

وی در این رابطه تاکید کرد: ما بسیار خرسندیم که هیئت ‌های متعددی از کشورهای آمریکای لاتین امسال به Atomexpo 2022 اعزام شده اند.

در حال حاضر هیأتی از برزیل به رهبری رئیس ENBPar  ، مجموعه یک شرکت دولتی درگیر در پروژه ‌های انرژی هسته ‌ای این کشور در حال مذاکره با ما است. در این جلسات، نمایندگان وزارت انرژی برزیل، صنایع هسته ای این کشور و  شرکت های دولتی وابسته به وزارت انرژی که در استخراج و غنی سازی سنگ معدن اورانیوم و تولید سوخت هسته ای فعالیت می کنند، حضور دارند.

از سوی دیگر شرکت Nuclep  که در آمریکای جنوبی و در زمینه تولید تجهیزات برای صنایع هسته ای و دفاعی  فعالیت می کند نیز مذاکراتی را در دستورکار داشته و قصد دارد در برنامه تجاری این رویداد شرکت کند.

به گزارش سیناپرس، علاوه بر این، هیاتی از مکزیک نیز به روسیه اعزام شده است تا در رابطه با توسعه تجهیزات اتمی خود تبادل نظر کند. گفته می شود روسیه برنامه هایی جدی برای توسعه این حوزه در مکزیک دارد. بر اساس گزارش های رسمی، هیات هایی از بولیوی، نیکاراگوئه، کوبا و آرژانتین نیز در مجمع بین المللی اتم اکسپوی ۲۰۲۲ حاضر هستند. روسیه مدعی است برنامه هایی جدی برای توسعه همکاری با این کشورها  وجود دارد.

مجمع بین المللی Atomexpo-2022 رویداد اصلی در صنعت جهانی هسته ای است. این انجمن با حضور کارشناسان برجسته صنعت از بیش از ۵۰ کشور جهان برگزار می شود. موضوع اصلی این رویداد ، بهار هسته ای: ایجاد آینده ای پایدار، است.

به گزارش سیناپرس،  این مجمع که در تاریخ ۲۱ تا ۲۲ نوامبر (۳۰ آبان و ۱ آذر) در سوچی برگزار می شود، دستور کار نقش انرژی هسته ای در مسايل آب و هوایی و سهم فناوری های هسته ای در دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

مترجم: حمید تعالی

منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا