رونمایی دانشگاه شیراز از چهار محصول فناورانه

با حضور جمعی از دانشگاهیان، چهار تیم از تیم‌های شتابدهنده کوانتوم پلاس مدیریت نوآوری، فناوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز، از محصولات دانش‌بنیان خود رونمایی کردند.

به گزارش سینا پرس فارس، این چهار تیم متشکل از «اکیپ»، «بگردش»، «فراهوش آتی گستر پاسارگاد» و «قاصدک» بودند، و تیم بگردش از محصول فناورانه‌ خود با نام «سوپراپلیکیشن گردشگری سلامت و درآمدزایی» به عنوان، یک سوپراپ حوزه‌ی گردشگری، تفریحات، سلامت و سرگرمی رونمایی کرد.

یکی از اعضای این تیم گفت، در این برنامه تلاش شده تا با تمرکز بر سلامتی، گردشکری شهری و طراحی مشوق‌ها با استفاده از هوش مصنوعی شرایط گردشگری، تفریحات و سرگرمی را برای تمامی سنین و سطوح درآمدی جامعه فراهم کنیم. کاربران با نصب برنامه‌ بگردش به جمع‌آوری سکه از طرق مختلف می‌پردازند و با تبدیل سکه‌های به اعتبار می‌توانند از فروشگاه کالا و خدمات خرید کنند. 

همچنین با همکاری کسب‌وکارهای آنلاین و غیرآنلاین، به توسعه‌ی بازار ایشان کمک می‌شود؛ به این نحو که پذیرنده‌ها با ارائه‌ی کالا و خدمات خود در برنامه‌ی بگردش و با استفاده از فضای تبلیغاتی با پنل گزارش‌دهی حرفه‌ای، ریسک و هزینه‌های تبلیغاتی را کاهش داده و باعث افزایش اثربخشی می‌شود و فروش خود را رونق می‌بخشند.

در ادامه، تیم اکیپ، محصول خود را با نام «اپلیکیشن اکیپ» که برنامه‌ای برای مدیریت و تقسیم هزینه‌ها در سفر و فعالیت‌های گروهی است، رونمایی کرد و در معرفی آن گفت: محاسبه‌ی سهم و دنگ‌ها در فعالیت‌های گروهی، به‌ویژه در سفرها و زندگی‌ گروهی، یک مسأله‌ی دردسرساز است؛ این اپلیکیشن با یک رابط کاربری شهودی (intuitive) برای محاسبه‌ی حساب و کتاب افراد طراحی شده و قابلیت‌های بسیاری دارد.

همچنین تیم قاصدک هم که باهدف خدمت به عرصه‌ی کتاب فعالیت داشت، در معرفی محصول خود باعنوان «اپلیکیشن قاصدک» گفت: این برنامه براساس محل عرضه (لوکیشن) نزدیک‌ترین مکان کتاب را نشان می دهد و از دیگر قابلیت‌های آن هم این است که کتاب‌های صوتی دارد، فروش و اتصال مستقیم ناشران به کتابفروشی‌ها و خریداران کتاب را میسر ساخته است، بازیافت پسماند کاغذ و کتاب را در خود گنجانده و اولین حسابداری ابری اختصاصی کتابفروشی‌ها را ارائه داده است.

تیم فراهوش آتی‌گستر پاسارگاد نیز که در حوزه‌ی قطعات الکترونیک خانه و شهر هوشمند فعالیت داشت، از ساخت تجهیزات IoT ساختمان و کارخانه‌های هوشمند تیم خود رونمایی کرد.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا