کشف معبد باستانی بودا در اعماق جنگل های هند

به گزارش سیناپرس، تیمی از باستان شناسان هندی در مطالعات جدید خود موفق به شناسایی یک معبد و استوپای بودایی، یک غار، و برخی از گنجینه ها و مجسمه باستانی در جنگل های نالامالا در این کشور شدند.

تیمی از باستان شناسان هندی به سرپرستی کاندولا ساویتری استادیار در بخش تاریخ، کالج Srikalahasti ، یک معبد بودایی باستانی را در اعماق جنگل های ایالت آندراپرادش هندوستان کشف کردند.

ساویتری فعالیت های تحقیقاتی خود را با همکاری دکتر دی ونکاتشوارا ردی (D Venkateswara Reddy)  انجام داد. در طول تحقیقات فوق، آن ها کتیبه هایی را در معبد شیوا واقع در روستای بوگولو، منطقه آرداویدو ماندال، پراکاسام و در یک مزرعه کشاورزی کشف شد.

در این مزرعه مجسمه ای از خدای گانشا که در کنار کتیبه ای ایستاده بود نیز کشف شد که برای بررسی به مرکز باستان شناسی هندوستان فرستاده شد.به گزارش سیناپرس، یکی از مهمترین کشفیات این تیم مطالعاتی، معبد Bhairava Munishwara محسوب می شود که روی تپه ای در ۸ کیلومتری بوگولو واقع شده است.

این معبد در بلندترین قله در جنگل های انبوه نالامالا قرار دارد. بررسی های مقدماتی نشان می دهد روی این تپه بلند، سه معبد وجود دارد که شامل معبد شیوا، معبد آمواراتی و معبد Bhairava Muni است.

کاندولا ساویتری در این رابطه  گفت: معماری معبد شیوا با دو معبد دیگر این منطقه متفاوت است. این بنا از داخل و خارج از آجر ساخته شده و سبک معماری آن شبیه استوپا های بودایی است. مطالعات نشان می دهد که در اینجا راهبان بودایی زندگی و عبادت می کردند. دو معبد دیگر موجود در این محوطه باستانی، از سنگ ساخته شده و یکی از آن ها مربوط به قرن پانزدهم بوده و روی دیوار سنگی معبد دوم نیز کتیبه ای با حروف تلگو از قرن هشتم و همچنین مهر شیوا لینگا وجود دارد.

به گزارش سیناپرس، بررسی های اولیه نشان داد که کتیبه موجود روی سنگ‌ ها می‌ گوید این محل زمانی معبد بودایی بوده است و گروهی از پیروان شیوا  آن را تخریب و به معابد شیوا تبدیل کرده‌ اند. در این غار دو مسیر با یک صخره بزرگ وجود دارد. راهبان یک طرف غار را تراشیدند تا از طرف دیگر بیرون بیایند.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: newindianexpress

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا