مواد غذایی که سرعت زوال عقل را کاهش می دهد

حفظ سلامت مغز با مصرف میوه و سبزیجات بیشتر

محققان دانشگاه راش، شیکاگو نشان داده اند، مصرف غذاهای حاوی فلاونول های آنتی اکسیدانی، که در میوه و سبزیجات و همچنین چای یافت می شود، ممکن است سرعت زوال حافظه را کاهش دهد.

پژوهشگران گفته اند، یافته های ما نشان داده است که انتخاب رژیم غذایی خاص ممکن است به طور موثری از سرعت زوال شناختی بکاهد. خوردن میوه و سبزیجات و نوشیدن چای بیشتر، راهی ساده است تا افراد از طریق آن، نقش فعالی در حفظ سلامت مغز خود داشته باشند.

فلاونول ها نوعی فلاونوئید هستند، گروهی از فیتوکمیکال های موجود در رنگدانه های گیاهی که مزایای زیادی برای سلامتی دارند.

این مطالعه شامل 961 شرکت کننده با میانگین سنی 81 سال بود که هیچ یک زوال عقل نداشتند. شرکت کنندگان، سالانه، پرسشنامه هایی در رابطه با اینکه هر چند وقت یک بار غذای خاصی را مصرف می کردند، پر کردند.به گزارش سیناپرس، آنها همچنین، سالانه در چندین تست شناختی و حافظه، شامل یادآوری لیست کلمات، به خاطر سپردن اعداد و قرار دادن آنها در ترتیب صحیح، شرکت کردند. این افراد به مدت هفت سال پیگیری شدند.

شرکت کنندگان، بر اساس میزان فلاونول های موجود در رژیم غذایی خود، به پنج گروه مساوی تقسیم شدند. میزان متوسط فلاونول دریافتی، در بزرگسالان ایالات متحده حدود 16 تا 20 میلی گرم در روز است، با این حال کل میزان فلاونول دریافتی جمعیت مورد مطالعه، به طور میانگین تقریباً 10 میلی گرم در روز بود. پایین ترین گروه حدود 5 میلی گرم در روز و بالاترین گروه به طور متوسط 15 میلی گرم فلاونول را در روز مصرف می کردند.

به گزارش سیناپرس، پس از تعدیل سایر عوامل تاثیرگذار بر سرعت زوال حافظه، از جمله سن، جنس و سیگار کشیدن، محققان دریافتند، سرعت زوال عقل در افرادی که بالاترین مقدار مصرفی فلاونول را داشتند آهسته ‌تر از افرادی است که میزان کمتری از فلاونول را مصرف می کردند. محققان اظهار داشته اند که این امر، احتمالاً به خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی فلاونول ها برمی گردد.

یافته های تحقیقاتی در مجله Neurology منتشر شده اند.

ترجمه: سنا دلفیه

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا