نقشه ای متفاوت از دنیا ترسیم شد

تولید ناخالص داخلی

این نقشه که در مقیاس تولید ناخالص داخلی هم قابل مشاهده است، نشان می دهد اقتصاد امریکا چه قدر بر دنیا غالب است. پس از آن چین علی رغم داشتن جمعیتی بسیار بیشتر از امریکا، از لحاظ تولید ناخالص داخلی نصف ایالات متحده است.

بدهی دولت ها

همچنین چنانچه به این نقشه از منظر بدهی دولت ها به دنیا نگاه کنیم، مهم ترین موضوع میزان بزرگی ژاپن از این لحاظ است زیرا بدهی ملی این کشور بیش از دو برابر تولید ناخالص داخلی آن است. در مقایسه، بدهی دولت امریکا پایین بوده و تقریبا با میزان تولید ناخالص داخلی آن برابر است.

جمعیت/زاد و ولد

آسیا میزبان سه پنجم جمعیت دنیاست و چین و هند دارای جمعیتی بیش از اروپا، افریقا یا قاره امریکا هستند اما با مشاهده نرخ زاد و ولد، افریقا روی نقشه تا حد زیادی برجسته می شود. بر اساس گزارش یونیسف، حدود 40 درصد جمعیت دنیا تا پایان قرن جاری میلادی افریقایی خواهند بود.

با این حال، ثروت به طور عادلانه در مناطق مختلف جهان توزیع نشده و از این لحاظ، امریکا، اروپا، چین و ژاپن بر نقشه غالب اند. کشورهای امریکای جنوبی، افریقا و روسیه از منظر ثروت اندازه کوچکی دارند.

ایالات متحده دارای بیشترین تعداد میلیاردرهاست اما نسبت به میزان جمعیتش، تعداد میلیاردرهای کمتری در مقایسه با آلمان یا بریتانیا دارد. هند و تایوان نیز جمعیت میلیاردر قابل توجهی دارند.

ثروت بیش از اندازه

در نهایت، زمانی که به نقشه ارائه شده از لحاظ تعداد میلیاردهای هر کشور نگاه می شود، تفاوت های بزرگی وجود دارد. خاورمیانه و روسیه و تمامی کشورهایی که دارای سهم عظیمی از ثروت جهان هستند، از این لحاظ برجسته‌اند.

ایالات متحده دارای بیشترین تعداد میلیاردرهاست اما نسبت به میزان جمعیتش، تعداد میلیاردرهای کمتری در مقایسه با آلمان یا بریتانیا دارد. هند و تایوان نیز جمعیت میلیاردر قابل توجهی دارند.

برای مشاهده نقشه اینجا را ببینید.

 

مترجم: شه تاو ناصری

منبع: مجمع جهانی اقتصاد

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا