60 طرح تحقیقاتی و پسادکتری با صندوق حمایت از پژوهشگران

 واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و صندوق حمایت از پژوهشگـران و فناوران کشور (بنیاد ملی علم ایران) به منظور  گسترش همکاری‌های علمی و تحقیقاتی و  شناسایی، برقراری ارتباط و حمایت از پژوهشگران و نخبگان تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

همکاری در زمینه اجرای 30 طرح تحقیقاتی و 30 طرح پسادکتری در راستای مقررات، سیاست‌ها و اولویت‌های تحقیقاتی صندوق و دانشگاه و نیز ایجاد لینک پورتال‌های دو مجموعه برای آگاهی از کارهای تحقیقاتی انجام شده و در دست انجام از موضوعات این تفاهم‌نامه همکاری است.

بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه، واحد علوم و تحقیقات متعهد شده است داوری لازم در خصوص موضوع طرح‌ها، استاد میزبان پژوهشگر و خروجی هر طرح را انجام داده و طرح مورد تائید داور را همراه با مستندات داوری، پروپوزال طرح، پژوهشگر و مسؤول طرح به صندوق ارسال کند.

بر این اساس بعد از ارسال طرح به صندوق، داوری مجدد صورت نمی‌گیرد و تنها جهت تصمیم‌گیری به کمیته تخصصی ارسال می‌شود و حداکثر تا 3 ماه نتیجه به دانشگاه اعلام خواهد شد.

دانشگاه سهم خود از اعتبارات طرح‌های تحقیقاتی مورد نظر را به صندوق اعلام و به پژوهشگر پرداخت می‌کند و این دانشگاه متعهد می‌شود آزمایشگاه‌های خود و در صورت نیاز مواد اولیه را در اختیار پژوهشگر قرار دهد.

همچنین مالکیت معنوی نتایج حاصل از طرح‌های تحقیقاتی اجرا شده مشترک و همچنین دانش فنی که جزیی از نتایج است، به نسبت قدرالسهم تعیین شده برای اعتبارات به طرفین تعلق خواهد گرفت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا