جایزه راس به کشفیات جدید برای بین بردن التهاب تعلق گرفت

جایزه راس (Ross Prize) در بخش پزشکی مولکولی، با همکاری موسسه تحقیقات پزشکی فاینستاین (Feinstein) و مجله Molecular Medicine در سال 2013 بنا نهاده شد. این جایزه 50 هزار دلاری، هر سال به یکی از متخصصان جهان که کشف قابل توجهی در حوزه پزشکی مولکولی داشته و نتایج تحقیقات وی، به درک بهتر عوامل بروز و درمان بیماری های انسان کمک کند، اهدا می شود.

چهارمین مراسم اهدای جایزه تحقیقات پزشکی مولکولی راس در آکادمی علوم نیویورک برگزار شد. لارس کلارسکوگ از موسسه کارولینسکا (سوئد)، روسلان مژیتوف از دانشکده پزشکی ییل، مائورو پرتی از دانشگاه کوئین مری (انگلیس)، کوین تریسی، رئیس موسسه تحقیقات پزشکی فاینستاین، از جمله سخنرانان این مراسم بودند.

این نشست که با محوریت از بین بردن بیماری های التهابی برگزار شد، پذیرای شماری از محققان جهان بود که نتایج تحقیقات خود را در زمینه های: رویکردهای نوظهور برای هدف قرار دادن بیماری های التهابی، نوآوری در درمان بیماری های مزمن، التهاب، هموستاز و بیماری، واسطه های زیستی برای از بین بردن التهاب و بازسازی بافت انسان، ارائه کردند.

دکتر چالز سرحان (Charles N. Serhan)، مدیر مرکز درمان و ترمیم آسیب دیدگی بیمارستان بریگهام و زنان و استاد دانشکده پزشکی هاروارد، بدلیل تحقیقات گسترده در زمینه شناسایی واسطه فعال زیستی و مسیرهای سلولی برای از بین بردن بیماری های التهابی، جایزه راس 2016 را از آن خود کرد.

این محقق، علاوه بر اتخاذ یک رویکرد سیستمی چند رشته ای برای مشخص کردن مکانیسم های مولکولی بیماری های التهابی مختلف، موفق به توسعه ترکیبات جدید برای درمان بیماری های التهابی شده است.

 

ترجمه: معصومه سوهانی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا