گوگل فستیوال بازی برگزار می‌کند

فستیوال گوگل که با نام Indie Game Festival شناخته می‌شود، سوم مهرماه در سانفرانسیسکوی ایالات متحده‌ی امریکا برگزار خواهد شد. گوگل در حال حاضر در حال انتخاب بازی‌هایی است که در این فستیوال قرار است معرفی بشوند.

گوگل اعلام کرده که اسامی بازی‌های پذیرفته‌شده برای این فستیوال را اواخر همین ماه منتشر می‌کند. این شرکت اعلام کرده اولویت با بازی‌هایی است که هر دو جنبه‌ی نوآوری و سرگرمی در آن‌ها رعایت شده باشد.

google-indie

از آن‌جایی که حضور در رویداد گوگل برای عموم آزاد است، تیم‌های بازی‌سازی که به‌طور مستقل کار می‌کنند این فرصت را دارند تا حاصل تلاش‌شان را به مخاطبان زیادی نشان دهند. گوگل برای شرکت‌کنندگان در این فستیوال جوایزی از جمله سخت‌افزار پروژه‌ی تانگو، فضای تبلیغ در Play Store و بلیت شرکت در کنفرانس Google I/O 2017 را در نظر گرفته است. گوگل همچنین شرکت‌کنندگان را تشویق کرده تا عناوینی را در دو پلتفرم «تانگو» (Tango) و واقعیت مجازی «کاردبورد» (Cardboard) ارسال کنند.

گوگل این اواخر تلاش‌های زیادی را برای جلب نظر بازی‌سازان مستقل صورت داده است. پیش از این اکثر توسعه‌دهندگان بازی‌ها ترجیح‌شان این بود که روی پلتفرم iOS شرکت اپل کار کنند. حالا گوگل می‌خواهد از سهم بازار بیشتر اندروید بهره ببرد و قاعده‌ی بازی را تغییر دهد. در همین راستا این شرکت چند ماه پیش در فروشگاه اپلیکیشن‌هایش یعنی Play Store، بخشی را با نام Indie Corner راه انداخت تا شاید به کمک آن بازار بازی‌های اندرویدی را کمی گرم‌تر کرده باشد.

به گزارش مجله دیجی کالا،جالب است بدانید که درست یک ماه پس از این رویداد گوگل، فستیوال مهم دیگری با نام Indiecade‌ با تمرکز روی بازی‌های مستقل در لس‌ انجلس آمریکا برگزار می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا