سلامت گوارش، بیان مناسب و زیبایی چهره، در گرو سلامت دندان ها

دبیر اجرایی هفدهمین کنگره اندودنتیست ها در این مورد به ایرنا گفت: چنانچه افراد در فرایند زندگی، دندان را به عنوان یک عضو اصلی بدن از دست بدهند، علاوه بر مشکلات جسمی مانند اختلال در هضم و گوارش غذا، به خاطر ناتوانی در ادای مناسب کلمات و نیز نازیبایی چهره مشکلاتی نیز در سلامت روان پیدا می کنند. 
دکتر حسن رزمی در مورد روند اثرگذاری مشکلات دندانی بر سلامت افراد اظهار کرد: زمانی که افراد دندان های سالم خود را از دست می دهند، قدرت کلام آنها تحت تاثیر قرار می گیرد، زیبایی ظاهری آنها تاثیر می گیرد و گوارش و سلامت جسمی که وابسته به فرایند هضم و جذب غذا است، دچار اختلال می شود. 
وی خاطرنشان کرد: دندان سه کاربرد اصلی دخالت در بیان، گوارش و زیبایی افراد دارد؛ بنابراین زمانی که دندان سالم از دست برود، تمامی موارد کاربرد آن نیز دچار اختلال می شود. 
رزمی با تاکید بر این که حدود 80 درصد بیماران زمانی به دندان پزشکان مراجعه می کنند که دندان های آنها دچار پوسیدگی شدید شده است و با احتمال کشیدن و از بین رفتن دندان مواجه هستند، اظهار کرد: در این موارد دندان ها به دلیل پوسیدگی سطحی یا پوسیدگی ریشه دچار مشکل و دردناک شده اند یا در اثر ضربه و عوامل بیرونی کارکرد خود را از دست داده اند. 
دبیر اجرایی هفدهمین کنگره اندودنتیست ها با تاکید بر لزوم افزایش آگاهی عمومی در مورد اهمیت حفظ سلامت دندان ها و رعایت بیشتر اصول بهداشتی گفت: ارائه آموزش های لازم در این زمینه بسیار موثر خواهد بود، بنابراین شعار امسال این کنگره 'حفظ دندان، حفظ سلامت' با رویکرد درمان ریشه یا روت کانال تراپی انتخاب شده است که به اصطلاح عامیانه به عصب کشی معروف است. 
رزمی در مورد اهمیت درمان ریشه دندان یا اندو گفت: یکی از موارد مهم در درمان دندان و رفع مشکلات آن، درمان به موقع ریشه دندان و حفظ کارایی آن است. 
وی اظهار کرد: کنگره دوسالانه اندودنتیست ها با هدف ارتقای سطح علمی و کیفی رشته تخصصی اندو در حوزه دندان پزشکی برگزار و محورهای همایش با تمرکز بر بالا بردن میزان توانمندی دندان پزشکان در عرصه درمان ریشه و حفظ دندان تعیین شده است. 
رزمی گفت: در کنگره امسال دو بخش برای ارائه پوستر اختصاص یافته که شامل پوسترهای دانشجویی و پوسترهای متخصصان درمان ریشه دندان است که پس از ارزیابی توسط اساتید این رشته، مقالات و پوسترهای برتر معرفی خواهند شد. 
هفدهمین کنگره اندودنتیست ها با هدف ارتقای کیفیت خدمات درمان ریشه از ششم تا هشتم مرداد ماه برگزار می شود. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا