رقابت جهانی «فیلم برای اقلیم»

برنامه بین المللی «پیوند برای اقلیم» وابسته به بانک جهانی، با همکاری بیش از 60 موسسه دیگر از سرتاسر جهان در حال برگزاری رقابتی علمی-هنری است که هدف آن معرفی بیشتر پدیده جهانی «تغییر اقلیم» به مردم جهان و ایجاد انگیزش برای یافتن راه حل هایی جهت کاهش اثرات مخرب آن بر کره زمین می باشد.

این رقابت که «فیلم برای اقلیم» نام گرفته و در زمینه فیلم های کوتاه یک تا پنج دقیقه ای و یا آگهی های تبلیغاتی عمومی به مدت زیر یک دقیقه و در زمینه کلیه جنبه های مرتبط با تغییر اقلیم فعالیت خواهد نمود، از تاریخ 20 ژوئن 2016 (31 خرداد 1395) اقدام به پذیرش آثار فیلمسازان جوان نموده است.

در این رقابت جهانی ارزشمند که فیلمساز و کارگردان مطرح جهان، «برناردو برتولوچی» ریاست هیئت داوران آن را به عهده دارد، هنرمندان جوانی که سن آن ها بین 14 تا 35 سال باشد می توانند آثار ویدیویی خود را ساخته و ارسال نمایند.

برنامه بین المللی «پیوند برای اقلیم» وابسته به بانک جهانی، با همکاری بیش از 60 موسسه دیگر از سرتاسر جهان در حال برگزاری رقابتی علمی-هنری است

فیلم های ارسالی به این رقابت بایستی روایت شخصی افراد از پدیده تغییر اقلیم باشد و بر این مسئله تاکید نماید که مردم در سرتاسر جهان در خصوص این پدیده چگونه فکر و عمل می نمایند. همچنین فیلمساز می تواند در خلال فیلم خود راه حل هایی را برای رهایی از تبعات تغییر اقلیم و بهبود عملکرد جهانی در قبال آن ارائه نماید.

آخرین مهلت ارسال آثار برای این رقابت، 15 سپتامبر 2016 (25 شهریور 1395) تعیین کرده و برگزیدگان آن طی کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم که آبان ماه امسال در کشور مراکش برگزار خواهد شد، اعلام می گردند. جوایز برندگان اول تا سوم این رقابت به ترتیب 8000، 5000 و 2000 دلار خواهد بود و علاوه بر این ها جوایز ویژه ای نیز به شرکت کنندگان ممتاز اهدا خواهد شد.

علاقمندان می توانند برای ارسال آثار خود به وبسایت این رقابت جهانی مراجعه نمایند.

 

گزارش: محمدرضا دلفیه

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا