بهره‌برداری از اپلیکیشن تلفن همراه

 دکتر محسن سلمان‌نژاد، رییس مرکز تحقیقات سلامت الکترونیک واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، از بهره‌برداری  اپلیکیشن تلفن همراه و آغاز به کار  نت‌ورک این مرکز تا شهریور ماه امسال خبر داد و افزود: اقدامات مربوط به اپلیکیشن تلفن همراه به طور کامل انجام شده و بهره‌برداری از نت‌ورک تا ماه آینده انجام خواهد شد.

 

وی ادامه داد: پرونده‌های الکترونیک افراد به صورت فایل‌های جیسون در اپلیکیشن‌های موبایل افراد موجود خواهد بود و مخاطبان می‌توانند در سراسر جهان اطلاعات پزشکی خود را به همراه داشته باشند.

سلمان‌نژاد، طراحی گجت‌های مختلف در چارچوب این پروژه را از برنامه‌های آتی این مرکز عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، افراد تحت پوشش این طرح می‌توانند با مشخص کردن لوکیشن خود از وجود پزشکان در منطقه آگاه شده و از طریق برنامه موجود در تلفن همراه خود وقت ملاقات با پزشک مورد نظر را تعیین کنند و پس از تائید پزشک می‌توانند روند درمان خود را ادامه دهند.

رییس مرکز تحقیقات سلامت الکترونیک واحد علوم و تحقیقات با اشاره به دعوت از پزشکان و متخصصان برای همکاری با این طرح، خاطرنشان کرد: پس از مراجعه بیمار، پزشکان با پرکردن برگه ارجاع و ارائه اطلاعات در خصوص نتیجه معاینه و توصیه‌های احتمالی، در به روزرسانی اطلاعات افراد موثر خواهند بود.

وی ضمن ابراز امیدواری برای ثبت الکترونیک ارجاعات پزشکی در آینده نزدیک، یادآور شد: با اتمام فرایند، افراد می‌توانند از طریق برنامه  Google store اقدام به نصب اپلیکیشن کنند.

سلمان نژاد ارسال توصیه‌های پزشکی برای افراد تحت درمان و نیز اطلاعات پزشکی برای افراد سبز و فاقد هر گونه بیماری را از دیگر برنامه‌های این اپلیکیشن برشمرد و گفت: بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روزانه 1500 سال عمر هموطنان در کشور به دلیل عدم تشخیص بیماری‌های مزمن غیر واگیر از بین می‌رود که پیشگیری از این اتفاق اقدامی مهم است.

وی یک میلیون و 600 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی را 2 درصد از جمعیت کشور دانست و تاکید کرد: آینده سالم این قشر در گروی زندگی اصلاح شده امروز آنها است که طرح پایش سلامت در این راستا در حال انجام است.

سلمان نژاد دچار شدن به انواع سرطان و بیماری قلبی را ناشی از الگوی غلط زندگی و تغییر تدریجی ژنتیک سلول‌ها دانست و گفت: پایش، پیشگیری و درمان قشر جوان جامعه امری ضروری است.وی بیمه‌ها را مسؤول سلامت افراد در جوامع مختلف دانست و تصریح کرد: بخش اصلی HMOها در سراسر جهان بیمه‌ها هستند و امید است در آینده این مرکز به بیمه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد متصل شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا