900میلیون دلار خسارت سالیانه کشورهای حاشیه خلیج فارس از جرایم الکترونیک

 این آمار و ارقام براساس پایان نامه «محمد المالکی» پژوهشگر عربستانی در علوم راهبردی از دانشگاه علوم امنیتی نایف عربستان و تحت عنوان « چشم انداز استراتژیک پیوند شبکه اطلاعات امنیتی بین کشورهای حاشیه خلیج فارس در مبارزه با جرایم الکترونیکی» ارایه شده است.
در ادامه این پژوهش آمده است: ایجاد یک پایگاه داده ای امنیتی یکپارچه در کشورهای حاشیه خلیج فارس، 13 درصد سود خواهد داشت که از آن جمله می توان به «سرعت پیگیری جرایم، جلوگیری از ورود خارجی به پایگاه های کشورهای عضو و نیز پیش بینی وقوع جرایم پیش از وقوع آن و امکان جلوگیری از آن اشاره کرد.
این پژوهش می افزاید: این پایگاه داده های یکپارچه کشورهای حاشیه خلیج فارس را وارد مرحله پیشرفته ای در زمینه مبارزه با جرایم الکترونیکی خواهد کرد.
در ادامه این تحقیق آمده است: از مهم ترین عوامل خطرآفرین برای پایگاه یکپارچه داده، حمله به شکاف های امنیتی است که در سیستم های شبکه وجود دارد و نیز تلاش برای جاسوسی از این شبکه هاست که با هدف به دست آوردن اطلاعات صورت می گیرد.
به گزارش ایرنا از پایگاه خبری الشئون الخلیجیه،از سوی دیگر، برجسته ترین تهدیدات امنیتی کشورهای حاشیه خلیج فارس، حمله های الکترونیکی به نهادهای زیر بنایی، نفتی و استراتژیک در کشورهای عضو است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا