اعطای جایزه ادیسون به پژوهشگران ایتالیایی

کشور ایتالیا در نظر دارد تا به منظور تشویق پژوهشگران و محققان در فعالیت های علمی و پروژه های پژوهشی و رقابت در این زمینه ها ، به بهترین های این مقوله جایزه ای با نام ادیسون اعطا کند.

به باور طراحان این جایزه ، حمایت عملی از ایده ها و نوآوری ها برای توسعه و پیشرفت پروژه های علمی در آینده این کشور نقش مهمی  داشته  و با این برنامه ، فعالیت های علمی جامعه افزایش پیدا خواهد کرد .

افراد برای شرکت در این رقابت و دریافت این جایزه، می توانند تا پیش از تاریخ نهم آوریل ( برابر با 20 فروردین ) پروژه خود را بر روی بخش آنلاین خصوصی ویژه این پروژه  (ad hoc on-line platform) ارائه دهند . بر اساس اطلاعات اعلام شده ،  مراحل رقابت و اعلام برندگان آن تا مورخه هجدهم نوامبر به طول خواهد انجامید . ادیسون برای پشتیبانی فعالیت های فینالیست ها جایزه جداگانه ای ارائه خواهد داد و به بهترین پیشنهادات 200 هزار یورو کمک هزینه تعلق خواهد گرفت و به برندگان نهایی هر دو گروه صد هزار یورو جایزه اهدا خواهد شد .

این جایزه و رقابت دارای دو بخش بوده که بخش اول به انرژی ، اختصاص داده شده که عبارت اند از ارائه راه حل مورد توجه و قابل دسترس و مدیریت کارآمد از اشکال جدیدی از تولید ، جمع آوری و مصرف انرژی مناطق و کاهش تولیدی بخش های آنها .

بخش دوم به توسعه مناطق همچون پروژه های کاهش اثرات زیست محیطی و یا ایجاد شبکه های انرژی و ساخت شبکه های مختلف تمرکز کرده است .

بر اساس گفته های آندریا پاندی (Andrea Prandi) مدیر روابط خارجی ادیسون ، فلسفه جایزه ادیسون این گونه است که مردم ایتالیا را برای ایجاد نوآوری تحریک و تشویق کند . ادیسون در حال حاضر بر پژوهش های داخلی تمرکز دارد اما لازم است که به ایده ها و نوآوری ها و پروژه های ارزشمند بین المللی نیز توجه کند .

برخی از پروژه های ارائه شده سال گذشته به نمایشگاه میلان رسید که از آن میان می توان به پروژه Greenrail اشاره کرد که با هدف استخراج انرژی از حرکت قطار همچون استخراج انرژی از پانل های خورشیدی طرح ریزی شده بود .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا