تغییر قوانین جاده ها برای خودروهای خودران

یکی از مشکلاتی که خودروهای بدون راننده یا اصطلاحا خودروهای خودران با آن روبرو هستند، عدم تعریف قانونی دقیق از شرایط این وسایل نقلیه در جاده ها است. تقریبا تمامی قوانین حمل و نقل در جهان بر پایه حضور راننده به عنوان مسئول خودروها تعریف شده اند و به همین جهت نیز برخی از کشورها برای تغییر این شرایط، پیشگامان تعریف قوانین جدید شده اند.

بر اساس این قوانین جدید درکشور انگلستان قرار است تا مواردی مانند قوانینی حضور خودرو در جاده و یا بیمه ماشین ها به نحوی تغییر کنند که بتوان خودروهای بدون راننده را نیز به راحتی در آنها گنجانید.

یکی از این کشورها را می توان انگلستان دانست، بر اساس این قوانین جدید در کشور انگلستان قرار است تا مواردی مانند قوانینی حضور خودرو در جاده و یا بیمه ماشین ها به نحوی تغییر کنند که بتوان خودروهای بدون راننده را نیز به راحتی در آنها گنجانید. در این میان با توجه به برآورد انجام شده مبنی بر عرضه رسمی نخستین خودروهای خودران قابل استفاده رسمی در بازه زمانی چهار ساله، برخی از افراد با وضع چنین قوانینی در دنیای امروزی ما مخالف هستند.

یکی از مواردی که این قوانینی را بسیار پیچیده می کند را باید مبحث بیمه دانست. شرکت های بیمه بر اساس قوانین جدید باید از پیشرفت های فناوری پیروی کنند. طرح ارائه شده به صورت مستقیم به این امر اشاره داشته است که این صنایع باید اطمینان حاصل کنند که طرح های بیمه برای فناوری های جدید، پیش از عرضه آنها آماده و در دسترس باشند.

این امر از یک نظر پیچیده به نظر می رسد، علت تصادف های احتمالی خودروهای خودران را نمی توان از هم اکنون به صورت دقیق پیش بینی کرد. در این میان معلوم نیست که فرد مسئول تصادف، چه کسی خواهد بود، صاحب خودرو یا شرکت سازنده؟ بنا بر دلایل یاد شده، قوانین پیشنهاد شده در انگلستان هنوز فاقد شفافیت لازم به حساب می آیند و به نظر می رسد که در آینده شاهد تکامل آنها خواهیم بود.

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا