برپایی رقابتهای مقدماتی المپیاد جهانی رباتیک

مسابقات جهانی رباتیک رویدادی علمی، فناورانه و آموزشی برای نوجوانان و جوانان سراسر جهان است تا مهارت‌هایی نظیر حل مسأله و خلاقیت را در خود پرورش دهند. شرکت در این رقابت‌ها تلفیقی از دانش، مهندسی، ریاضی و برنامه‌نویسی کامپیوتری را به کار می‌گیرد.

مسابقات WRO اولین بار در سال 2004 با شرکت 12 کشور آغاز شد. از این تاریخ هر سال مسابقات جهانی در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. در سال‌های اخیر تعداد کشورهای حاضر در مسابقات به 50 کشور رسیده است. این رویداد در سال‌های اخیر به بزرگترین مسابقات رباتیک دانش‌آموزی تبدیل شده است.

گرد هم آوردن دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر جهان جهت پرورش خلاقیت و مهارت حل مسأله از طریق اکتشاف و جست‌وجو در رباتیک و برنامه نویسی، معرفی مفهوم علم مدرن در فعالیت‌های آموزشی و کارگاهی مدارس و دانشگاه‌ها، ایجاد فرصت برای ترویج تفکر خلاق، بهبود ارتباطات و مهارت‌های کار گروهی، تقویت توانایی در کسب دانش‌های جدید، گسترش افق دید دانش‌آموزان و دانشجویان در زمینه علم و فناوری، بالابردن توانایی یادگیری و تشویق آنها به منظور پرورش دانشمندان، مهندسان و مخترعان آینده از اهداف مسابقات WRO است.

مسابقات مقدماتی سیزدهمین المپیاد جهانی رباتیک WRO 2016 در مرداد ماه امسال در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار می‌شود.

شرکت کنندگان در این مسابقات امتیازاتی جهت حضور در مرحله نهایی مسابقات انتخابی المپیاد جهانی رباتیک که در شهریور 95 در تهران برگزار می‌شود، کسب می‌کنند.

به گزارش ایسنا , موضوع این مسابقات شامل تفکیک زباله، کارخانه بازیافت، بولینگ، فوتبال و استفاده از تکنولوژی رباتیک به همراه راه‌حل‌های خلاقانه جهت مدیریت پسماند تعیین شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا