تسلط تیمهای ایرانی به مسابقات ربوکاپ مثال زدنی است

جعفر چگینی در خصوص برگزاری مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۱۶ آلمان گفت: به دلیل برگزاری این مسابقات در اروپا، تعداد تیم های شرکت کننده نسبت به سال های گذشته افزایش داشت؛ همچنین فاصله اندک جغرافیایی و وجود دانشگاه های زیاد در اروپا دلیل اصلی این روند صعودی است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در لیگ ربات امدادگر واقعی امسال ۱۹ تیم شرکت کرده بودند که این تعداد شرکت کننده در پنج سال اخیر یک رکورد به حساب می آید.

وی به تغییرات صورت گرفته در لیگ های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: همه لیگ های مسابقات ربوکاپ موظف هستند در جهت بهبود ربات ها و حرکت رو به جلو تغییر کنند، از این رو مسئولان هر لیگ هر سال گزارشی در این خصوص به فدراسیون جهانی ارائه می کنند.

چگینی افزود: در این لیگ امسال تغییرات زیادی در نحوه برگزاری، نحوه امتیازدهی و قوانین داشتیم که هدف از این تغییرات تبدیل هرچه سریعتر ربات ها به ربات هایی بوده که امدادگران نیاز دارند؛ هدف دیگر، عملکرد پایدار ربات بوده تا بتواند بدون مشکل در محیط های واقعی به صورت پیوسته و پایدار فعالیت داشته باشد، به همین دلیل در مسابقات امسال از موانع طبیعی در زمین استفاده شد که تیم ها باید برای حل مشکلات، اقداماتی را انجام می دادند.

عضو کمیته اجرایی فدراسیون جهانی ربوکاپ با ستایش تیم MRL در لیگ ربات امدادگر واقعی، گفت: این تیم ربات جدیدی ساخته بود که توانمندی های زیادی در راستای پایداری داشت و یکی از بهترین ربات های حاضر در مسابقات بود؛ رباتی با پایداری بالا که داوران نیز بر آن اذعان داشتند.

این استاد رباتیک ادامه داد: طراحی زیبا و عملکرد فوق العاده ربات تیم MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین حاصل سال ها تجربه و تلاش مستمر زیاد این تیم در این عرصه است.

چگینی افزود: اعضای این تیم در قالب یک تیم پرانرژی و یکدست بسیار به هم کمک کردند، به قوانین مسابقات مسلط بودند و نظم آن ها مثال زدنی بود، آرامش خوب و تعامل با داوران و اعضای سایر تیم ها، نکات مثبت دیگری بود که باید به آن اشاره کرد.

وی ادامه داد: من معتقدم در واقع تیم ربات امدادگر واقعی MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین علاوه بر این که از نظر علمی نمایش خوبی داشت، از نظر فرهنگی نیز بسیار خوب و پخته عمل کرد.

به گزارش مهر، عضو کمیته اجرایی فدراسیون جهانی ربوکاپ گفت: تیم ربات امدادگر واقعی MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در بخش Exploration یا بهترین ربات جستجوگر به مقام اول رسید و در بخش اصلی مسابقات نیز با اختلاف بسیار ناچیز (کمتر از ۵ درصد اختلاف امتیاز) نسبت به تیم اول، نایب قهرمان مسابقات شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا