امکان فعالیت در اماکن مسکونی برای شرکت‌های دانش بنیان بلامانع شد

 براساس تفاهم نامه همکاری بین شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که در راستای اجرایی شدن سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی به امضاء رسید، شرکت­های دانش بنیان مستقر در تهران امکان فعالیت در اماکن مسکونی را پیدا کردند.

به منظور عملیاتی شدن این اقدام صورت جلسه ­ای مابین معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری به امضاء رسید. بر این اساس ابلاغیه­ معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در تاریخ 1395/4/15 به شهرداران محترم مناطق 22 گانه ابلاغ شد.

در این ابلاغیه که براساس تفاهمنامه یادشده، منتشر شده است، آمده: استقرار آن دسته از شرکت­های دانش بنیان که از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی می شوند، در اماکن مسکونی واقع در پهنه­ های کار و فعالیت و مختلط (پهنه ­های M و S) که دارای شاکی خصوصی و یا آراء کمیسیون­ های ماده صد نباشند (مشابه دفاتر مهندسی) بلامانع است.

بر همین اساس، برخی اهداف تفاهم نامه بین معاونت علمی و فناوری و شهرداری تهران توسعه اقتصاد دانش بنیان در شهر تهران، کمک به حل مشکلات شهرداری از طریق نوآوری و فناوری، ترویج وفرهنگ اقتصاد دانش بنیان، ایجاد و توسعه فرصتهای شغلی برای دانش آموختگان، بازارسازی و بازاریابی محصولات دانش بنیان زیر نظر کمیته­ای مشترک در حال پیگیری است.

برپایه این تفاهم نامه اعضاء کمیته مشترک محمودشیخ زین الدین معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پرویزکرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهوری که نمایندگان تام الاختیار معاونت علمی و دکتر بابک نگاهداری رییس مرکز فناوری شهر تهران نماینده تام الاختیار شهرداری تهران در اجرای این تفاهم نامه هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا