بازی رایانه ای با پردازشگر غول پیکر نیم تنی

جیمز نیومن چهار سال زمان و بیش از ۵۳ هزار دلار صرف ساخت ابرپردازشگری به عرض ۱۰ متر کرده است تا با استفاده از آن بازی مورد علاقه خود و میلیونها تن دیگر در سراسر جهان یعنی تتریس را انجام دهد.

البته به رغم بزرگی عجیب این ابرپردازشگر، عملکرد آن با پردازشگرهای عادی که بر روی تراشه ساخته می شوند برابری می کند.

با این حال نیومن می گوید: اگرچه پردازشگرهای دیگر ممکن است به مراتب بهتر از نمونه ساخت دست من کار کنند اما آنچه که من ارایه کرده اند با دنیایی از LED همراه است که این یک مزیت عمده برای آن به حساب می آید.

این مهندس برق از سال ۲۰۱۲ کار بر روی این پردازشگر غول پیکر را آغاز کرده تا عملکرد ریزپردازشگرها را به تصور بکشد. در واقع می توان سازه دست این محقق را ابزاری کاربردی و خلاقانه برای آموزش عملکرد پنهان و سؤال برانگیز پردازشگرها به شمار آورد.

او می گوید: رایانه ها ماشین آلاتی هستند که چیزی از درون آنها مشخص نیست و ما نمی توانیم عملکرد اجزای اصلی آن از جمله پردازشگرها را مشاهده کنیم. آنچه که من انجام داده ام نفوذ به قلب رایانه ها و آگاهی از این فرآیندهاست.

به گزارش مهر، ابرپردازشگر ساخت دست این مهندس نیم تن وزن و دو متر ارتفاع دارد و جالب اینکه در ساختار آن از بیش از ۴۰ هزار ترانزیستور و ۱۰ هزار LED استفاده کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا