سیستان و بلوچستان از لحاظ گونه‌های گیاهی کم‌نظیر است

دکتر جعفر ولی زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: رویشگاه هامون، کویر حاشیه تفتان و حاشیه دریای عمان تنوع گیاهی فراوانی را در برابر پژوهشگران و علاقه مندان قرار داده است.وی ادامه داد: در حال حاضر روی برخی از این گونه‌ها در دانشگاههای استان کارهای تحقیقاتی انجام می‌شود.عضو هیأت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بخشی از آن گیاهان دارویی و صنعتی است و در حال حاضر در گلخانه‌ها روی گیاهان دارویی و صنعتی کار تحقیقاتی انجام می‌شود.

ولی زاده افزود: در حوزه مطالعات فیتوشیمی که ترکیبی از زیست و شیمی است دانشجویان کارشناسی ارشد پژوهش‌هایی را ارائه کرده‌اند.وی بیان کرد: پنیرباد یکی از گیاهان بومی استان است که با انجام یک طرح تحقیقاتی با پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک بر روی آن به نتایج مفیدی دست یافته ایم.

عضو هیأت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: پنیرباد می‌تواند در انعقاد شیر مورد استفاده قرار گیرد و مایع خوبی برای جایگزینی رنیین داشته باشد.وی اظهار کرد: در حال حاضر مواد مورد استفاده در تولید پنیر منشاء میکروبی و گیاهی هستند و اگر این عامل در پنیر باد خالص سازی شود می‌تواند قابلیت صنعتی پیدا کند و به راحتی جایگزین شود. ولی زاده خاطرنشان کرد: این گیاه در مقایسه با سایر گزینه‌ها از هزینه کمتری برخوردار است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا