امکان دسترسی دانشجویان به فیلم‌های علوم اعصاب شناختی

 به منظور ترویج علوم و فناوری‌های شناختی و امکان دسترسی به منابع یکسان برای تمامی دانشجویان کشور و همچنین استفاده از امکان حضور در کلاس‌های درس مدرسین و اساتید دانشگاه‌های علوم شناختی، ستاد علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به حمایت از ضبط کلاس‌های درسی مرتبط با حوزه علوم شناختی کرده است.

مجموعه کلاس‌های درسی روش‌های مطالعه و مداخله در علوم اعصاب شناختی در مقطع دکتری با همین هدف ضبط و تولید شده است. این مجموعه کلاس‌ها در سایت مکتبخانه برای دسترسی عموم دانشجویان، اساتید و علاقه‌مندان حوزه‌های مختلف با قابلیت دانلود، قرار گرفته است.

در واقع رشد علوم و فناوری‌های شناختی در سه دهه اخیر، ابزارهای متفاوتی را برای مطالعه عملکردهای مغزی انسان و مداخله در آنها در اختیار قرار داده است. تصویربرداری مغزی ساختاری و عملکردی با MRI، روش‌های دیگر نقشه‌برداری از مغز با استفاده از جریان‌های الکتریکی یا امواج الکترومغناطیسی، انواع روش‌های تحریک مغزی و همچنین فناوری‌های تغییر و بازتوانی شناختی مجموعاً در قالب «ابزارهای مطالعه و مداخله در مغز انسان» قابل جمع بندی هستند.

به گزارش ایسنا،دکتر حامد اختیاری طی دو ترم مجموعه این ابزارها را با دیدگاه کاربردی ابتدا معرفی کرده و سپس به جزئیات فنی و بالینی آنها پرداخته است که در سایت مکتبخانه این مجموعه کلاس‌ها، در دو دوره مقدماتی و پیشرفته ارائه شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا