مقام چهارمی جهان برای دانش آموزایرانی درمسابقات Brain Bee

 شایان باقری دانش آموز دوره اول متوسطه از دبیرستان میرزاکوچک خان رشت به عنوان نماینده ایران در مسابقات جهانی دانش آموزی علوم اعصاب، مقام چهارم این دوره را که در شهر کپنهاگ دانمارک برگزار شد کسب کرد.

این مسابقات سالانه با حضور برگزیدگان کشورهای مختلف برگزار می شود و ایران برای دومین بار در این مسابقات شرکت کرده است.مسابقات امسال از 10 تا 14 تیرماه با حضور نمایندگان 26 کشور برگزار شد.نمایندگان کشورهای رومانی، کانادا و نیوزیلند رتبه های اول تا سوم این مسابقات را کسب کردند.
دکترعلی شهبازی مسئول برگزاری مسابقات Brain Bee کشوری افزود:باقری که 15 سال سن دارد دانش آموز سال سوم دوره اول متوسطه است که فقط 6 ماه با علوم اعصاب آشنا شده بود. وی در مرحله اول مسابقات کشوری که با حضور بیش از 400 دانش آموز برگزار شد مقام اول را کسب کردند و همچنین در مرحله دوم مسابقات کشوری که به زبان انگلیسی در اردیبهشت سالجاری در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد توانست مقام نخست را کسب کند.
شهبازی به عنوان مربی و نماینده انجمن علوم اعصاب ایران در این مسابقات گفت :مرحله جهانی مسابقات در پنج حیطه نوروآناتومی، نوروهستولوژی، تشخیص بالینی، آزمون کتبی و مرحله شفاهی با حضور اساتید صاحب نام علوم اعصاب از دانشگاه های معتبر دنیا برگزار شد که شایان باقری در چهار مرحله از آزمون، صاحب مقام اول یا دوم شد و در نهایت به مقام چهارم رسید.
شرکت کنندگان کشورهای دیگر عمدتا سال آخر دبیرستان بودند و این دانش آموز یکی از جوان ترین شرکت کنندگان مسابقات بود که بازخورد موفقیت دانش آموز ایرانی در این مسابقات فراتر از حد انتظار بود و کمیته برگزاری مسابقات در تمام مراحل از موفقیت این نخبه ایرانی با وجود سن کم وی ابراز خوشحالی و شگفتی کرد.
باقری علاوه بر موفقیت در این آزمون دارای مقام هشتم کشوری در مسابقات روبوکاپ ایران اپن سال 1394 به عنوان برنامه نویس تیم روباتیک رشت است.
استادیار گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت :باقری در مرحله آماده سازی سه هفته ای قبل از مسابقات جهانی در هر پنج حیطه آزمون توسط اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایران مورد آموزش قرار گرفتند.
عضو کمیته دانش آموزی انجمن علوم اعصاب و شورای دانش آموزی ستاد علوم شناختی افزود: این مسابقات تحت نظر انجمن علوم اعصاب ایران و با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برگزار شد و طبق برنامه ریزی انجام شده برای مسابقات سال آینده در کشور امریکا، مرحله اول مسابقات کشوری در اواخر مهر ماه سال جاری و مرحله دوم در اواخر فروردین ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا