اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در زنجان 18 درصد افزایش یافت

رویا قهرمانی در گفت و گو با ایرنا، از اهدای عضو 13 بیمار مرگ مغزی این استان در طول سال جاری خبر داد و گفت: امسال 15 مورد مرگ مغزی در این استان به وقوع پیوست که از این تعداد 13 مورد به اخذ رضایت از خانواده های آنها برای اهدا عضو منتج شد.

وی یادآوری کرد: بر این اساس در سال جاری 44 ارگان مختلف بیماران مرگ مغزی برای اهدا به بیماران نیازمند به بیمارستان سینا تهران ارسال شد.

به گفته قهرمانی ، پارسال 11 مورد مرگ مغزی در این استان ثبت شد که پس از رضایت خانواده های آنان به اهدای 36 ارگان بدن به بیماران منجر شد.

مسوول شبکه فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: اهدای عضو بیمار مرگ مغزی طبق شرایط و فرآیندهای خاص انجام می شود.

وی، نبود بیماریهای مزمن از جمله سرطان، دیابت و حداکثر سن 65 سال متوفی را از جمله شرایط مهم و لازم در اهدای عضو برشمرد.

قهرمانی افزود: امسال با اقدامات انجام شده تعداد ارگانهای اهدایی از بیماران مرگ مغزی این استان چشمگیر بوده است.

** انجام نخستین عمل پیوند کلیه در زنجان

رییس مرکز آموزشی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان نیز از انجام نخستین عمل پیوند کلیه این استان تا اردیبهشت سال آینده خبر داد و گفت: تمامی شرایط لازم برای تحقق این برنامه در بیمارستان آیت الله موسوی زنجان فراهم شده است.

محمدرضا جمشیدی افزود: تمامی پرسنل به ویژه متخصصان امر آموزشهای لازم را در این خصوص فرا گرفته اند و نخستین عمل پیوند کلیه نیز ارسالی از پایتخت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون امکان عمل پیوند کلیه از بیمار مرگ مغزی در این استان به دلیل آماده نشدن مجوزهای لازم وجود ندارد که در صورت صدور مجوز این امر به زودی انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شبکه فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از سال 87 آغاز به کار کرده و تاکنون 324 عضو بیماران مرگ مغزی به نیازمندان اهدا شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا