دکتر حسین توکلی: شانزده رییس سازمان دیده‌ام

در مراسم تقدیر از دکتر حسین توکلی که جمعی از اهالی فرهنگ و رسانه حضور داشتند، دکتر علی متقیان، مدیر عامل خبرگزاری ایسنا، با تاکید بر این نکته که دکتر توکلی، حدود چهل سال است کنکور برگزار کرده گفت: بی شک هر که در این چهل سال اخیر کنکور سراسری داده، بعد از قبولی، قطعا یکی از امضاهایی که قبولی او را تضمین می‌کرده، امضای دکتر حسین توکلی بوده و این می‌تواند شامل غالب افرادی هم بشود که اینجا و در مراسم تقدیر از ایشان حضور دارند.

وی با اشاره به این موضوع که روز بعد از تعطیلی‌های عید فطر، مانع از حضور بسیاری از بزرگانی شد که دوست داشتند در مراسم تقدیر از دکتر توکلی حضور داشته باشند، اظهار داشت: با این‌همه ما ترجیح دادیم این موقعیت را مغتنم دانسته، مراسم تقدیر از آقای دکتر توکلی را برگزار کنیم.

دکتر حسین رحیمی، رییس سابق سازمان سنجش آموزش کشور که حدود 16سال سکاندار ریاست این سازمان بوده، از دیگر مهمانان مدعو و سخنران بعدی مراسم بود. وی گفت: در نخستین روزهایی که به عنوان رییس سازمان سنجش به این مجموعه آمدم، حس کردم برخی از نیروهای شاغل، افراد بسیار ارزشمند و گرانبهایی هستند و باید حفظ شوند. دکتر حسین توکلی یکی از این نیروهای ارزشمند و متعهد و متخصص و حتی مجرب‌ترین‌شان بود و طبیعی بود که استفاده نکردن از چنین نیروهایی، کفران نعمت محسوب می‌شد.

دکتر رحیمی با اشاره به سابقه دیرینه حضور دکتر توکلی در سازمان سنجش افزود: در سازمان افرادی مانند دکتر توکلی را کمتر داشتیم؛ یعنی کسانی که از ابتدا در سازمان بوده و در جریان کارها باشند. حضور افرادی مانند ایشان در هر سازمانی مغتنم و یک فرصت طلایی است.  دکتر حسین توکلی از جمله افرادی است که تعهد و تخصص و تبحر را با هم داشته و دارد و در مدت حدود 16سالی که من در سازمان سنجش بودم، موردی ندیدم که بخواهد به این تخصص و تبحر و احترام به ایشان خدشه‌ای وارد کند.

دکتر ابراهیم خدایی، رییس فعلی سازمان سنجش آموزش کشور، از دیگر حاضران مراسم تقدیر سخنران بعدی بود و ضمن تشریح عملکرد سازمان سنجش گفت: کاری که این سازمان انجام می‌دهد در واقع در این سه حوزه است: ورودی‌های مقاطع مختلف سطوح آموزش، آزمون‌های حرفه‌ای و استخدامی و ارزشیابی و تضمین کیفیت.

وی درباره جایگاه دکتر توکلی در این سازمان اظهار داشت: سازمان سنجش از سازمان‌هایی است که مورد اعتماد مردم بوده و سرمایه اجتماعی خوبی دارد. این سرمایه اجتماعی هم خلق‌الساعه نیست و یک شبه ایجاد نشده و دلیل اعتماد و اقبال عمومی مردم، افرادی نظیر دکتر حسین توکلی است که اصلا از پایه‌های این اعتمادند. معتقدم دکتر توکلی می‌تواند یکی از چهره‌های ماندگار حوزه علم جامعه باشد. روزگاری هم برای رسیدن به این مهم، اقداماتی صورت گرفت ولی نهایی نشد که امیدوارم در فرصتی مقتضی، تحقق بیابد.

بعد از سخنرانی روسای پیشین و فعلی سازمان سنجش و تشکر دکتر مهدخت بروجردی،مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم از خبرگزاری ایسنا برای برگزاری چنین مراسمی، دکتر توکلی در سخنان کوتاهی به سابقه حضور خود در سازمان سنجش اشاره کرد و گفت: از سال 1348 و همزمان با دوران دانشجویی‌اش گفت: در دوران دانشجویی به صورت پاره‌وقت با سازمان همکاری می‌کردم، مدتی به خارج از کشور رفتم و از سال 53 وارد سازمان شدم و تا امروز، مشغول خدمتگزاری بوده‌ام. وی با بیان این‌که شانزده رییس سازمان دیده‌ام، اظهار داشت: بعضی از روسا نظیر دکتر رحیمی و دکتر خدایی، به واسطه داشتن تجربه و دانش کامل مدیریتی، موجباتی را فراهم آوردند که بتوانم در خدمت سازمان سنجش، تعهد و تخصص‌ام را ارائه بدهم و این بزرگترین سعادتی بوده که از جانب خداوند به من ارزانی شده است و بابت آن خدا را شاکرم.

مراسم تقدیر از دکتر حسین توکلی، مشاور رئيس سازمان سنجش، با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از طرف وزارت علوم، سازمان سنجش و آموزش کشور و خبرگزاری ایسنا، ساعت 11 در محل خبرگزاری دانشجویان ایران به پایان رسید.

 

گزارش: مهرداد نصرتی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. دکتر توکلی ، مردی درستکار و سرفراز

    همیشه یادش در یادمان خواهد ماند.

    ما همه فرزندان اوییم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا