مکالمه های محرمانه با رمزگذاری دو طرفه در اپلیکیشن مسنجر فیس بوک

این برنامه با نام “Secret Conversation”  کار خود را آغاز کرده و شرایطی را فراهم می کند که کاربر بتواند مکالمه های امنی را با دوستان و سایر افراد مورد نظر خود داشته باشد؛ این امنیت به شکلی است که هیچ کس، حتی فیس بوک نیز قادر به دیدن پیام ها نیست.

بیانیه  فیس بوک به این شرح است: “ما برای اینکه بتوانیم شما را به انجام این کار توانا کنیم، در حال آزمایش توانایی هایمان برای ایجاد مکالمه ی رمزگذاری شده ی دوطرفه در اپلیکیشن مسنجر هستیم؛ که در آن، پیام ها تمام رمز گذاری شده و تنها روی دستگاهی به نمایش گذاشته می شود که قصد گفت و گو با صاحب آن را دارید. این بدان معناست که پیام ها تنها برای شما و طرف مورد نظر به نمایش گذاشته می شود و هیچ کس دیگر از جمله ما آنها را نمی بینیم. با ویژگی مکالمه ی محرمانه حتی می توانید زمان را تنظیم کرده تا پیام ها برای مدت زمانی محدودی روی دستگاه فرد مورد نظر قابل نمایش باشند.”

به گزارش تکرا، فیس بوک با استفاده از Signal Protocol که توسط سیستم Open Whisper ساخته شده، امکان مکالمه ی محرمانه را فراهم می کند. پیام های رمز گذاری شده تنها روی دستگاه های محدودی قابل اجراست تا دوره ی آزمایشی خود را پشت سر بگذارد. انتظار می رود که نسخه ی تکامل یافته تا اواخر تابستان در دسترس تمام کاربران قرار بگیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا