اولین قایق خورشیدی خودران با عبور از اقیانوس

قایق خورشیدی خودران سولار ویجر- یک قایق خورشیدی کاملاً خودکار- از میان اقیانوس اطلس عبور خواهد کرد و این سفر، اولین عبور از اقیانوس اطلس به کمک انرژی خورشیدی خواهد بود.

رقیب قایق خورشیدی خودران

اولین قایق خورشیدی خودران از میان اقیانوس عبور می‌کند - فردانما - آینده صنعت انرژی خورشیدی

«سولار ایمپالس ۲» با توجه به هدف «پرواز به دور دنیا به کمک انرژی خورشیدی» در صدر اخبار است. اگر این مأموریت کامل شود، این پرواز، اولین پرواز به دور دنیا بدون استفاده از سوخت‌های معمول خواهد بود. اما یک وسیله نقلیه خورشیدی دیگر نیز به دنبال ثبت خود در تاریخ است: یک سفر کاملاً خورشیدی از میان اقیانوس اطلس.

مخترعین اولین قایق خورشیدی خودران

اولین قایق خورشیدی خودرانی که از میان اقیانوس عبور می‌کند - فردانما - آینده صنعت انرژی ۲

سولار ویجر به عنوان یک قایق خورشیدی تماماً خودکار، زاییده افکار ایزاک پنی و کریستوفر سم‌سون است. ساخت این قایق چهار سال به طول انجامیده و در اول ژوئن سفر خود را آغاز کرده است. این قایق حرکت خود را از بوستون آغاز کرده و اگر همه چیز به خوبی پیش رود در پاییز به لیسبون وارد خواهد شد.

اما بر خلاف سولار ایمپالس، ویجر حاصل تیمی از خلبانان و مهندسین نیست. مخترعان این قایق آن را صرفاً به کمک پانل‌های خورشیدی و قطعات استاندارد موتور از صفر ساخته‌اند.

این قایق از یک کایاک پلاستیکی معمولی به گونه‌ای ارتقاء یافته که یک بدنه آلومینومی و سیستم پیشرانه دست‌ساز خانگی دارد. همچنین این قایق یک موتور خورشیدی ۲۸۰ وات، یک پروانه مقاوم در برابر رسوب و یک پوشش مقاوم در برابر صدف سرخاب (کشتی‌چسب) دارد.

منبع:فردانما

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا