تطبیق پذیری خارپشت ها با محیط زندگی شهری

به تازگی محققان دانشگاه هامبورگ (University of Hamburg) در طی انجام پژوهشی ویژه متوجه شده اند که جمعیت خارپشت ها در مناطق شهری بسیار بیشتر از مناطق روستایی است و بنابراین برای پی بردن به علت این موضوع دست به تحقیقات گسترده تری زده اند.

این حیوانات قابلت انعطاف پذیری و تطابق بسیار بالایی دارند و به راحتی توانسته اند با انسان هایی که در اطراف محل زندگی آنها ساکن شده اند تطابق پیدا کنند. بر اساس یافته های این محققان، خارپشت ها می توانند قابلیت تطبیق پذیری یاد شده را در مناطق پر رفت و آمد و شلوغ نیز مورد استفاده قرار دهند.

در نتیجه این تحقیقات مشخص شده است که این حیوانات قابلت انعطاف پذیری و تطابق بسیار بالایی دارند و به راحتی توانسته اند با انسان هایی که در اطراف محل زندگی آنها ساکن شده اند تطابق پیدا کنند. بر اساس یافته های این محققان، خارپشت ها می توانند قابلیت تطبیق پذیری یاد شده را در مناطق پر رفت و آمد و شلوغ نیز مورد استفاده قرار دهند و الگوهای خواب زمستانی خود را در این مکان ها پیاده سازی کنند.

این محققان برای انجام پژوهش یاد شده خارپشت ها را به فرستنده های حساس به دما مجهز کردند که می توانست میزان خواب و فعالیت های مربوط به خواب زمستانی آنها را اندازه گیری کند. دکتر لیزا وارنک (Lisa Warnecke) به عنوان راهبر تحقیق در این باره توضیح می دهد: «ما دریافتیم که مناطق فعالیت شبانه خارپشت های ساکن در مناطق شهری بسیار کوچک تر از همتایان آنها که در مناطق روستایی ساکن هستند است. این موجودات میزان فعالیت خود را با پریشانی های ایجاد شده توسط انسان ها مطابقت داده اند.»

به این ترتیب نتیجه حاصل شده از این پژوهش را نیز می توان یکی دیگر از اثراتی دانست که زندگی شهری می تواند بر روی حیوانات و الگوهای زندگی آنها داشته باشد.

منبع: gizmodo

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا