دوربین های همراه به هیچ عنوان به سطح دوربین های DSLR نرسیده اند

دوربین های حرفه ای DSLR در دنیای امروزی ما هوادارن بسیاری دارند زیرا عکس های گرفته شده با آنها دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و بدون شک شرکت های سازنده دوربین برای تلفن های همراه هوشمند علاقه زیادی دارند تا بتوانند برداشت چنین تصاویری را بر روی دستگاه های همراه برای کاربران ممکن سازند. با این وجود علیرغم تمامی تلاش ها، باید گفت که هنوز این امر به هیچ عنوان ممکن نیست.

تمامی ویژگی های این تصویر مانند پس زمینه و… نشان دهنده این است که تصویر یاد شده توسط یک دوربین DSLR ثبت شده است و نه دوربین یک تلفن همراه. علاوه بر این بر اساس اظهارات متخصصان جزئیات موجود در موها نیز بسیار دقیق تر از چیزی هستند که دوربین های تلفن های همراه به ثبت می رسانند

به تازگی تبلیغات یک تلفن همراه از شرکت هواوی موجب شده بود تا شایعاتی در زمینه این قابلیت به گوش برسند ولی تصاویر ارائه شده در این تبلیغات، به هیچ عنوان معتبر نیستند و ارتباطی با دوربین این مدل ندارند.

ماجرا از این قرار است که به تازگی کمپانی هواوی تصویر بسیار زیبایی منتشر کرده است و در توضیحات آن بیان کرده است که این تصویر با کمک دوربین تلفن همراه پرچمدار این کمپانی هواوی P9 گرفته است. در توضیحات ارائه شده در شبکه اجتماعی گوگل پلاس آمده است که: «دوربین دوقلوی لایکا (Leica) قرار گرفته شده در تلفن همراه هواوی P9، برداشت تصاویر در نور بسیار کم، مانند این عکس را بسیار لذت بخش می کند.» اما نکته جالب اینجاست که این عکس توسط دوربین Canon EOS 5D Mark III ثبت شده است که قیمت لنز آن معادل 4500 دلار آمریکا است.

تمامی ویژگی های این تصویر مانند پس زمینه و… نشان دهنده این است که تصویر یاد شده توسط یک دوربین DSLR ثبت شده است و نه دوربین یک تلفن همراه. علاوه بر این بر اساس اظهارات متخصصان جزئیات موجود در موها نیز بسیار دقیق تر از چیزی هستند که دوربین های تلفن های همراه به ثبت می رسانند.

با این حال لازم به ذکر است که هواوی هیچ گاه به صورت مستقیم ادعا نکرده است که تصویر یاد شده با تلفن همراه هواوی P9 به ثبت رسیده است اما می توان گفت که در توضیحات یاد شده به صورت تلویحی به این امر اشاره داشته است. هواوی در این باره بیان کرده است که این تصویر هنگام فیلم برداری حرفه ای تبلیغات هواوی P9 ثبت شده و برای الهام بخشی به جامعه طرفداران این کمپانی به اشتراک گذاشته شده است. مقامات هواوی تصویر یاد شده را پاک کرده اند و همچنین با عذرخواهی از مردم اعلام کرده اند که باید نسبت به انتخاب توضیحاتی مناسب برای این تصویر کمی بیشتر دقت به خرج می دادند.

البته این اولین باری نیست که تیم بازاریابی یک کمپانی برای تبلیغات محصولات خود دست به چنین اقدامی می زند. نوکیا نیز برای به نمایش گذاری قدرت دوربین های PureView خود به استفاده از عکس های شبیه سازی شده روی آورده است.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا