آیین نکوداشت علیرضا طبایی برگزار می‌شود

سیناپرس: این مراسم که به همت انجمن ادبی ققنوس برپا خواهد شد، با برنامه‌هایی چون سخنرانی پیرامون شخصیت و آثار طبایی، شعرخوانی، پخش کلیپ و نیز اجرای موسیقی بر روی قطعاتی از سروده‌های این شاعر پیشکسوت همراه خواهد بود.

آیین نکوداشت طبایی روز دوشنبه 17 آذرماه از ساعت 16 تا 19 در سالن آمفی‌تئاتر خانه مشق (مرکز آموزش‌های شهید حیدری) به نشانی خیابان آزادی، انتهای بلوار استاد معین، نبش خیابان دستغیب برگزار می شود و ورود در آن برای عموم آزاد خواهد بود.

علیرضا طبایی، شاعر، ترانه سرا، روزنامه‌نگار و منتقد ادبی پیشکسوت، زاده 14 آذر 1323 در شیراز است. وی به مدت 14 سال مسوولیت اداره صفحات شعر و ادب مجله «جوانان امروز» را بر عهده داشت و بسیاری از شاعران نامدار معاصر را برای اولین بار به جامعه ادبی معرفی کرد.

از طبایی تاکنون 6 مجموعه شعر با عنوان: «جوانه‌های پاییز»، ۱۳۴۴ انتشارات پیروز تهران، «از نهایت شب»، ۱۳۵۰ انتشارات بامداد تهران، «خورشیدهای آن سوی دیوار»، ۱۳۶۰ انتشارات توس تهران، «شاید گناه از عینک من باشد»، ۱۳۸۵ انتشارات آیینه جنوب تهران (کتاب برگزیده سال در دومین دوره جایزه شعر خبرنگاران)، «مادرم ایران»، ۱۳۹۱ انتشارات شادان تهران و «تندر اما ناگهانی‌تر»، ۱۳۹۲ انتشارات آوای کلار تهران، منتشر شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا