برگزاری مسابقات جایزه بزرگ پهپادها به میزبانی دانشگاه صنعتی مالک اشتر

 دبیر اجرایی مسابقات جایزه بزرگ پهپادها درباره جزییات برگزاری این رویداد علمی تخصصی به ایرنا گفت: مسابقات جایزه بزرگ پهپادها در دو لیگ سرعت 'Race' و Indoor برگزار می شود که تاکنون 32 تیم برای شرکت در رقابت های لیگ سرعت و 17 تیم برای حضور در رقابت های لیگ Indoor ثبت نام کرده اند.

'سید مرتضی جابری فرد' درباره ویژگی های این دو لیگ رقابتی توضیح داد: لیگ سرعت، یک رقابت هیجانی و پرشور در حوزه پهپادها است که از سال 2014 برای اولین بار در جهان ارائه شده و در کشور ما نیز یک تجربه جدید محسوب می شود.
وی ادامه داد: در لیگ سرعت، هدایت پهپادها به صورت دید اول شخص است و ملاک اصلی انتخاب برنده، سرعت و قدرت مانور پهپاد خواهد بود.
جابری فرد خاطرنشان کرد: در رقابت های لیگ Indoor نیز تمرکز اصلی بر هوشمند بودن پرنده و انجام ماموریت های 9 گانه است که از جمله آنها می توان به ورود هوشمند به ساختمان، صعود و فرود خودکار روی سکوی متحرک و قدرت و دقت در جابجایی اجسام توسط پهپاد اشاره کرد.
به گفته جابری فرد، این مسابقات به صورت تیمی برگزار می شود و تیم های دانشگاهی و بخش خصوصی در رقابت ها حضور خواهند داشت.
وی برگزاری یک نمایشگاه تخصصی از پهپادهای مختلف را از جمله برنامه های مسابقات جایزه بزرگ پهپادها عنوان کرد و گفت: نمایشگاه در مجموعه ورزشی سازمان صنایع دفاع 'ساصد' برپا می شود و تمامی شهروندان می توانند از آن بازدید کنند.
دبیر اجرایی مسابقات جایزه بزرگ پهپادها درباره میزان جایزه نقدی برندگان این رقابت ها نیز اظهار داشت: فروشگاه اینترنتی بامیلو (به عنوان اسپانسر اول) ، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شهرداری تهران، حامیان مالی این مسابقات هستند و تیم های اول تا سوم لیگ سرعت به ترتیب 150 میلیون ریال، 70 میلیون ریال و 30 میلیون ریال دریافت خواهند کرد و به تیم های اول تا سوم لیگ Indoor نیز به ترتیب مبلغ 50 میلیون ریال، 30 میلیون ریال و 20 میلیون ریال به عنوان جایزه نقدی اعطا خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا