گزارش تصویری از دوازده فناوری برتر ردیابی خواب

شما امروزه می توانید به راحتی و با کمک فناوری های حال حاضر هر جنبه از زندگی خود را به کمیت تبدیل کرده و آن را اندازه گیری کنید. در همین راستا نیز یکی از اصلی ترین جنبه های زندگی بشر دنیای پر زرق و برق مدرن داشتن استراحت کافی است که پزشکان و دانشمندان بر روی آن تاکید زیادی دارند و این بخش از زندگی تاثیرات مهمی بر روی سلامت فرد دارد.

به لطف پیشرفت های تکنولوژی اکنون شما می توانید به راحتی و با خریدن یک گجت به نسبت ارزان قیمت و بستن آنها به مچ خود و یا حتی نصب یک نرم افزار بر روی تلفن همراه هوشمندتان میزان خواب و استراحت خود را ردیابی و در نتیجه کنترل کنید.

به لطف پیشرفت های تکنولوژی اکنون شما می توانید به راحتی و با خریدن یک گجت به نسبت ارزان قیمت و بستن آنها به مچ خود و یا حتی نصب یک نرم افزار بر روی تلفن همراه هوشمندتان میزان خواب و استراحت خود را ردیابی و در نتیجه کنترل کنید. در اینجا به معرفی 12 دستگاه ردیاب خواب و استراحت می پردازیم.

1- نرم افزار چرخه خواب (Sleep Cycle)

این نرم افزار برای بررسی میزان کیفیت خواب شما از حسگرهای موجود بر روی تلفن همراهتان استفاده می کند. علاوه بر این با ردیابی صداها و حرکات شما در طول حین خواب می تواند میزان ساعات خواب عمیق شما را نیز اندازه گیری کند.

2- نرم افزار SleepBot

نرم افزار یاد شده نیز تقریبا مشابه نرم افزار Sleep Cycle عمل می کند و البته این نرم افزار را می توان یک ساعت هوشمند نیز دانست که با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده در مناسب ترین زمان برای ریتم شبانه روزی بدن کاربر او را از خواب بیدار می کند.

3- نرم افزار Sleep Better

با نصب این نرم افزار و قرار دادن تلفن همراه خود در کنار رختخواب خوابتان می توانید چرخه، مدت زمان و میزان سودمندی خوابتان را اندازه گیری کنید. همچنین با اضافه کردن متغیرهایی نظیر مصرف قهوه، ورزش کردن و میزان استرس به این نرم افزار تاثیر آنها بر روی الگوی خوابتان را مشاهده کنید.

4- نرم افزار Sleep As Android

این نرم افزار که فقط برای کاربران سیستم عامل اندروید ارائه شده است علاوه بر ویژگی های ردیاب خواب می تواند زمان مناسب برای خوابیدن را به شما اعلام کند و همچنین با استفاده از ساعت هشدار شما را در بهترین زمان بیدار کند.

5- مچ بند Fitbit Charge HR

این مچ بند شامل یک صفحه نمایش ال ای دی کوچک، یک هشدار دهنده لرزاننده و یک ردیاب ضربان قلب است که علاوه بر ویژگی هایی مانند ردیاب خواب می تواند به راحتی ضربان قلب شما را نیز اندازه گیری کند.

6- مچ بند Fitbit Alta

دقت این مچ بند بسیار بالا است و می تواند چرت های چند دقیقه ای بعد از ظهر کاربر را نیز تشخیص دهد و در الگوی خواب او بگنجاند و علاوه بر این افراد می تواند با همگام سازی این دستگاه با تلفن های همراه خود از اعلاناتی که بر روی تلفن همراه دریافت می کنند با خبر شوند.

7- مچ بند Jawbone UP3

این دستبند علاوه بر ویژگی ردیاب خواب می تواند ضربان قلب را نیز اندازه گیری کند؛ اما یکی از اصلی ترین معایب اصلی این مچ بند این است که باید ویژگی ردیاب خواب را به صورت دستی فعال کنید.

8- دستگاه Misfit Shine

شما می توانید این ردیاب را در هر جا مانند مچ دست خود و یا لباستان قرار دهید و این دستگاه هر زمان که بخوابید به راحتی و به صورت خودکار میزان خوابتان را اندازه گیری می کند. تامین قدرت این دستگاه بر عهده یک باتری ساعتی است که همین ویژگی نیز موجب شده است تا نیازی به شارژ آن نداشته باشید.

9- دستگاه Sense

با قرار دادن این دستگاه در نزدیکی محل خواب خود می توانید دما، کیفیت هوا، صداهای اطراف و… را در زمان خواب بررسی کنید. همچنین با قرار دادن یک حسگر کوچک در زیر بالشت خود می توانید میزان خوابتان را ردیابی کنید.

 10- لامپ Withings Aura

این دستگاه می تواند با قرار گیری در نزدیکی محل خواب شما میزان خوابتان را ردیابی کنید و در موقع لازم با نوری مشابه طلوع خورشید شما را به طور طبیعی از خواب بیدار می کند.

11- دستگاه Beddit

این دستگاه با قرار گرفتن بر روی تشک خوابتان شما را از بستن هر گونه ردیاب در هنگام خواب خلاص می کند. همچنین با کمک این دستگاه می توانید علاوه بر خواب، خروپف های شبانه خود را نیز ردیابی کنید.

12- رو تختی Eight

شما می توانید این ردیاب را به راحتی و همانند یک ملحفه بر روی تشک خواب خود بکشید. این دستگاه می تواند با تلفن همراه شما همگام شده و اطلاعات دقیقی درباره میزان خواب در اختیار شما قرار دهد.

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا