سرمایه‌گذاری شرکت استرالیایی روی نانوباتری با دانسیته انرژی بالا

 این نانوباتری از فناوری پتنت شده‌ای برخوردار است که عملکرد آن در آزمایشگاه به اثبات رسیده و اکنون با این سرمایه‌گذاری قرار است نمونه اولیه صنعتی آن ساخته شود.

ال دبلیو پی تکنولوژیز (LWP Technologies) یکی از شرکت‌های استرالیایی فعال در حوزه انرژی است. این شرکت اخیرا سرمایه‌گذاری جدیدی روی فناوری ذخیره‌سازی انرژی مبتنی بر گرافن انجام داده است. این فناوری از سوی شرکت برخی به عنوان تغییر دهنده دنیای باتری‌ها معرفی شده است.
LWP سرمایه‌گذاری 6/1 میلیون دلاری روی این فناروی انجام داده و برای تجاری‌سازی آن یک شرکت خطرپذیر تاسیس کرده است. این فناوری به صورت پتنتی به ثبت رسیده که در آن روشی برای سنتز ترکیب آلومینیم/گرافن برای استفاده در باتری ارائه شده‌است. این سرمایه‌گذاری به صورت مشترک با مخترع این فناوری انجام شده‌است.
به اعتقاد محققان باتری حاوی اکسیژن-گرافن- آلومینیم ایمنی بالایی داشته و پایدارتر از باتری یون لیتیم است. باتری تولید شده با این فناوری از دانسیته جریان بالایی برخوردار است.
نکته جالب توجه در مورد این پتنت آن است که فرآیند سنتز ارائه شده در آن که منجر به تولید گرافن با کیفیت بالا و حجم انبوه می‌شود، یکی از سدهای اصلی در استفاده تجاری از گرافن است. در واقع برای استفاده از گرافن در بخش ذخیره‌سازی انرژی در باتری‌ها یا توسعه پیل‌های خورشیدی، این سد پیش روی محققان بوده است.
به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو،LWP اعلام کرده که این سرمایه‌گذاری روی توسعه نمونه اولیه ماده‌ای است که قرار است برای تولید باتری‌های یون-گرافن-آلومینیوم با سرعت شارژ بالا استفاده شود. JV همکار شرکت LWP در این پروژه قصد دارد تا لیسانس این فناوری به تولیدکنندگان باتری و دیگر صنایع واگذار کنند.
ویکترو ولکوف از محققان این پروژه می‌گوید که آزمایش‌های اولیه روی باتری اکسیژن گرافن آلومینیوم انجام شده‌است که نتایج آن نشان داده است که این باتری از ظرفیت بالایی برخوردار است. او از همکاری با شرکت LWP برای تجاری‌سازی این فناوری بسیار خوشحال است. ولکوف می‌گوید: « من با اشتیاق منتظرم تا این فناوری منجر به تولید نمونه اولیه این باتری شود که این کار با کمک LWP انجام می‌شود شرکتی که سابقه زیادی در تبدیل دستاوردهای آزمایشگاهی به محصولات دارد.»

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا