حضور دبیر مهابادی در بزرگترین آزمایشگاه فیزیک جهان در سوئیس

مدیر آموزش و پرورش مهاباد روز دوشنبه به ایرنا گفت: پیرو تفاهم نامه انجمن فیزیک ایران، پژوهشگاه دانش های بنیادی و مرکز تحقیقات هسته ای اروپا هر ساله 2 سهمیه از طرف مرکز تحقیقاتی سرن برای اعزام 2 نفر دبیر فیزیک به ایران اختصاص داده است. 
سیامند قادری اضافه کرد: امسال از این سهمیه تنها زورار احمدی دبیر فیزیک این شهرستان توانست استفاده و به عنوان نماینده کشورمان در این مرکز علمی حضور پیدا کند.
وی با بیان اینکه این دبیر مهابادی برای حضور در این مرکز روز 12 تیرماه عازم سوئیس شده است، افزود: بر همین اساس وی در یک دوره سه هفته ای با هدف آشنایی با مرکز تحقیقات هسته ای اروپا و تحقیقات آن، مهمان این مرکز است. 
قادری افزود: این برای دومین بار است که طی سه سال اخیر یکی از دبیران فیزیک این شهرستان به این مرکز اعزام می شود و این امر افتخار بزرگی برای خانواده آموزش و پرورش شهرستان مهاباد است. 
وی اظهار کرد: در سال 93 نیز سلیمان معروفی پس از برگزیده شدن در کشور به این مرکز تحقیقاتی اعزام شده بود. 
قادری هدف از دعوت از این دبیر فیزیک از سوی این مرکز را بازدید از مراکز مهم و شرکت در کارگاه های آموزشی 21 روزه فیزیک در سرن (بزرگترین آزمایشگاه فیزیک ذره ای جهان) عنوان کرد. 
وی گفت: این دبیر مهابادی 30 سال سن داشته و از سال 1387 به استخدام رسمی اداره آموزش و پرورش شهرستان مهاباد در آمده و اکنون دبیر دبیرستان شاهد(شهید کاوە) مهاباد و مدرس پژوهش سرای دانش آموزی این شهرستان است. 
مدیر آموزش و پرورش مهاباد افزود: وی دارای مدرک کارشناسی در رشته فیزیک هسته ای از دانشگاه ارومیه و مدرک کارشناسی ارشد در همین رشته از این دانشگاه با معدل ممتاز 19.58 است. 
این دبیر مهابادی در کنار تدریس در مدرسه دارای فعالیت های تحقیقاتی متعددی است که می توان به شرکت در 2 کنفرانس داخلی، چاپ یکی از مقالات وی در کنفرانس بین المللی پژوهشکده فیزیک کاربردی تبریز، چاپ یک مقاله در زمینه برهم کنش لیزری در کنفرانس فیزیک مشهد و چاپ یک مقاله در ISI در مجله international journal physics b اشاره کرد. 
آزمایشگاه فیزیک ذره ای جهان در سال 1954 در کشور سوئیس ایجاد شده است و دبیران فیزیک ایران از سال 2011 هر ساله در دوره های آموزشی و تحقیقات این مرکز شرکت می کنند. 
سرن (CERN) بزرگترین مجموعه آزمایشگاهی دنیا در زمینه فیزیک ذرات بنیادی و فیزیک هسته ای است که این مجموعه عظیم در شهر میرین و در مرز مشترک فرانسه و سوئیس واقع شده است. 
شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و 116 کیلومتری مرکز استان واقع شده است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا